امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

الحاق 4 روستا به حوزه خدماتی شهرداری بجنورد/ اراضی واگذارشده بلاتكلیف باز پس گرفته می‌شوند

 رئیس شورای شهر بجنورد در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در راستای توسعه شهرسازی در شهر بجنورد و گسترش این شهر تا به محدوده روستاهای پیرامونی خود، موجب شد تا روستاهای ملکش، حلقه سنگ، آزاد ده و اسلام آباد به شهر بجنورد الحاق شوند و در حوزه خدمات شهرداری بجنورد قرار گیرند.

با این وجود، محمد رضا لنگری از آماده نبودن طرح‌های هادی شماری از روستاهای شهرستان بجنورد انتقاد کرد و گفت: این روستاهایی که به حوزه خدمات شهری بجنورد الحاق می‌شوند فاقد زیرساخت‌های مناسب شامل آسفالت، پیاده رو و تعریض خیابان هستند که شهرداری برای این مناطق ملزم به تامین خدمات زیرساختی می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که شهرداری بجنورد با کمبود اعتبارات روبه‌رو است و ارائه این خدمات به این مناطق الحاقی به موقع و به طور مناسب اعطا نخواهد شد.

رئیس شورای شهر بجنورد همچنین در ادامه از اعطای اراضی به دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: شهرداری بجنورد هشت هزار و 230 متر زمین برای ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در منطقه شهرک حکمت، چهار هزار و 500 متر زمین برای احداث مرکز درمانی تخصصی بیماران خاص در خیابان استادیوم تختی همچنین یک هکتار زمین برای احداث هنرستان در کوی امام هادی شهر بجنورد به صورت رایگان اعطا کرد.

با این وجود، لنگری از واگذاری اراضی به شماری از سازمان‌های اجرایی استان طی چند سال اخیر به منظور احداث بنا برای پروژه‌هایی از جمله کتابخانه، ترمینال و ... خبر داد و گفت: برخی از سازمان های اجرایی هنوز نسبت با ساخت بنا و اجرای پروژه‌های اعلام شده اقدام نکرده‌اند و در صورتی‌که در سال جاری اجرای پروژه‌های اعلام شده، عملیاتی نشوند، این اراضی باز پس گرفته می‌شوند.

خبرگزاری برنا، 92/2/24

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت