امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

توضیح شورای شهر بجنورد درباره اظهارات امام جمعه

اعضاي شوراي شهر بجنورد در واکنش به اظهارات امام جمعه اين شهر که روز جمعه هفدهم ماه جاري در خطبه هاي نماز جمعه بيان شده پاسخي را به دفتر تحريريه روزنامه خراسان شمالي ارسال کردند که متن آن در ادامه آمده است .

با احترام؛ پيرو سخنراني امام جمعه محترم از تريبون نماز جمعه، مورخه 17/03/92، عليه نهاد مردمي (شوراي اسلامي شهر بجنورد) مطالبي را به شرح ذيل به سمع و نظر امام جمعه محترم و مردم فهيم بجنورد مي‌رسانيم :

1- ابتدا اين که انتظار مي رفت امام جمعه محترم قبل از اين که اين مطالب را از تريبون نماز جمعه، مطرح مي کرد، ازصحت و سقم آن مطلع و مستندات آن را دريافت مي کرد تا با سفارش و يا گزارشات کذب اين گونه جايگاه يک نهاد مردمي را آن هم در زمان حساس انتخابات تخريب نمي کرد .

2- با توجه به مطالب بيان شده مبني بر اين که شوراي اسلامي شهر و شهرداري زيرساخت هاي مرکز استان را فراهم نکرده اند، لازم به ياد آوري است که شوراي اسلامي شهر و شهرداري يک نهاد مردمي است و تمام هزينه هاي آن از طريق شهروندان تأمين و هزينه مي شود چگونه مي توان فراهم کردن زيرساخت هاي يک مرکز استان را از جيب مردم توجيه کنيم؟ اگر چنين انگاشته شود، پس جايگاه ادارات دولتي با اعتبارات ملي و... کجاست؟

3- درباره بيان مطالبي از جمله، موزاييک و... اطراف مصلا لازم به توضيح است که ساخت مصلاي شهر بجنورد که امروز در آن آيين مقدس نماز جمعه برگزار مي شود قريب به 50 درصد هزينه ساخت آن از طريق عوارض دريافتي از مردم توسط مصوبات شوراي اسلامي شهر و شهرداري انجام شده که حتي براي اين اقدام خداپسندانه از کارگران خدوم شهرداري تشکر خشک و خالي هم نشده است. حال چگونه است که امروز در موقع حساس انتخابات همه اين اقدامات به عينه ناديده گرفته مي شود و براي افکار عمومي علامت سؤال بزرگي ايجاد مي شود؟ مبني بر اين که چه اتفاقي افتاده که امام جمعه محترم در زمان برگزاري انتخابات، قصور شوراي شهر و شهرداري به يادشان افتاده و از آن انتقاد مي کند؟ اين گونه اقدامات نه عدالت است و نه انصاف. مهم تر از اين ما معتقديم نماز جمعه پايگاه وحدت، همدلي و وفاق است؛ نه تخريب، افترا، تهمت و... و ما اين جايگاه را رفيع تر از اين مي دانيم .

اعضاي شوراي اسلامي شهر بجنورد

خراسان شمالي - مورخ چهارشنبه 1392/03/22 شماره انتشار 18426

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت