امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

اعتبارات عمرانی طبق نظر شورایاران بجنورد صرف می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از صرف حدود نیمی از اعتبارات عمرانی شهرداری طبق نظر شورایاران در محلات خبر داد.

سیدمحمد لنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این اعتبارات در حوزه‌های آسفالت، مبلمان شهری، پیاده رو سازی، فضای سبز اجرا خواهد شد.

وی این اقدام را در راستای توسعه محلات و رضایتمندی هر چه بیشتر مردم از شهرداری و شورای شهر عنوان کرد، گفت: هم اکنون شورایاران در حدود 60 محله این شهر تشکیل شده و منشا خدمات بوده‌اند.

* بجنورد چهارمین شهر کشور در راه‌اندازی شورایاری‌ها

رئیس شورای اسلامی بجنورد همچنین این شهر را به عنوان چهارمین شهر کشور در راه‌اندازی شورایاری‌ها عنوان کرد، افزود: شورایاری‌ها بر اساس قانون در بجنورد و برخی از شهرها تشکیل شده است که البته شوراهای اسلامی در بسیاری از شهرها از انجام این کار به خاطر مشکلات مختلف سر باز زدند.

لنگری تاکید کرد: خیلی از شوراهای اسلامی شهر بر این عقیده بوده که راه‌اندازی شورایاری‌ها در محلات باعث ایجاد رقیب برای اعضای این شورا در انتخابات خواهد شد، با این وجود شورای اسلامی بجنورد این مهم را عملیاتی کرد.

وی گفت: ما طی دوره نخست شورای اسلامی شهر پیگیر راه‌اندازی شورای محلات بوده که در سال گذشته امکان راه اندازی شورایاری‌های محلات بر اساس ابلاغ دولت فراهم شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اراده این شورا برای دخیل کردن نظرات شورایاران برای توسعه این شهر از طریق محلات خود، امسال خواسته‌های شورایاران را در بخش‌های مختلف عمرانی ریز کرده و حدود 20 میلیارد ریال به همین منظور پیش بینی شده است.

وی نبود فضای مناسب برای فعالیت شورایاران به منظور تصمیم‌گیری از جمله مشکلات عنوان کرد و افزود: بر این اعتقاد بوده که فضاهای آماده باید از طریق شهرداری برای شورایاران خریداری کند.

لنگری با بیان اینکه برخی از مناطق با مشکلات آب‌های سطحی مواجه هستند، گفت: لازم است تا شهرداری در این زمینه‌ها تدبیر و نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی از شورایاران بجنورد خواست تا مسائل و مشکلات مناطق مختلف این شهر را به شورای شهر منعکس تا برای رفع و اختصاص بودجه اعتبار لازم گذاشته شود.

بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر 214 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63001/غ30/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 92/2/4

 

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت