امروز : چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403

رویكرد اصلاح و تربیت بزهكاران باید فرهنگی و آموزشی باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بجنورد:

رویکرد اصلاح و تربیت بزهکاران باید فرهنگی و آموزشی باشد

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی بجنورد تاکید کرد: رویکرد اصلاح و تربیت بزهکاران باید فرهنگی و آموزشی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابراهیم امانی ظهر امروز در بازدید اعضای شورای شهر از کانون اصلاح تربیت بجنورد اظهار کرد: توجه به این مقوله‌ها سبب توفیق کانون اصلاح و تربیت در مأموریت‌های خود خواهد شد.وی افزود: امروز تهدیدهای مختلفی نوجوانان بزه‌کار را تهدید کرده که باید متناسب با آن برنامه‌های آموزشی و تربیتی ارائه شود.

عضو شورای اسلامی بجنورد هم فعالیت‌های کانون اصلاح و تربیت را در اصلاح نوجوانان بزه‌کار مهم برشمرد.

جمشید گریوانی با تاکید بر بررسی و ریشه‌یابی مشکلات بزه‌کاران اظهار امیدواری کرد تا بازدید اعضای شورای اسلامی این شهر از کانون اصلاح و تربیت تا پایان این ماه انجام شود.

سرپرست کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی هم طی این بازدید، عمده جرائم نوجوانان بزه‌کار در کانون اصلاح و تربیت استان را سرقت عنوان کرد.

علی‌اصغر سجادی گفت: 95 درصد از والدین نوجوانان نگهداری شده در کانون اصلاح و تربیت استان معتاد هستند.

وی اظهار کرد: عمده افرادی که به این کانون مراجعه کرده بد سرپرست و یا بی‌سرپرست هستند.

سجادی با اشاره به اینکه افراد زیر 18 سال در کانون اصلاح و تربیت بجنورد نگهداری می‌شوند، افزود: هم‌اکنون 16 نفر از نوجوانان بزه‌کار در این مرکز نگهداری شده که البته در طول سال این تعداد قابل افزایش یا کاهش است.

به گفته سرپرست کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی، مدت حضور نوجوانان بزه‌کار در کانون اصلاح و تربیت استان را بسته به نظر و تعیین تکلیف قضایی است.

وی با بیان اینکه افرادی که در این کانون نگهداری شده طی مدت حضور از خدمات روان‌شناختی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند، افزود: علاوه بر این تلاش شده تا امکان تحصیل و حرفه‌آموزی افراد در این کانون فراهم شود که هم‌اکنون تعدادی از این افراد در حال تحصیل و یا کارآموزی هستند.

سرپرست کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی فعالیت این کانون را زیر نظر سازمان زندان‌ها عنوان کرد.

طی این بازدید اعضای شورای اسلامی بجنورد در جریان فعالیت‌ها و اقدامات این کانون برای بازگشت نوجوانان بزهکار به زندگی قرار گرفتند.

 

به گزارش فارس، اعضای شورای اسلامی این شهر در نشستی با اختصاص 50 میلیون ریال برای ایجاد امکانات رفاهی و رفع مشکلات این کانون موافقت کردند.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 92/2/3

 

 

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت