امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

شورای اسلامی چهارم شهر بجنورد آغاز به كار كرد

 

با حضور مسئولان خراسان شمالی

شورای اسلامی چهارم شهر بجنورد آغاز به کار کرد

 

چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی طی مراسمی آغاز به کار کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امام جمعه مرکز خراسان شمالی عصر امروز در این آئین با  تأکید بر نقش شوراها از نگاه آموزه‌های دینی، اظهار کرد: این جایگاه از منظر قرآن تا آنجا اهمیت داشته که در کنار عباداتی چون نماز قرار داده شده است.حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، خدمت به مردم در شوراها را نوعی انفاق برشمرد و ادامه داد: انفاق نزد خداوند بسیار ارزشمند بوده؛ از این رو شوراهای اسلامی باید این مهم را بپذیرند که اگر درست کار کنند فعالیت‌هایشان هم وزن نماز قیمت ارزشمند بوده و دارای عبادت است. وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام همواره مسلمانان به مشورت توصیه شده‌اند از اعضای شورای اسلامی بجنورد خواست تا همواره مشورت و خردجمعی را اساس کار خود قرار دهند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید در شنیدن انتقادات صبور باشند و برای اصلاح امور خوب فکر کرده و در این راستا اقدام کنند، یادآور شد: نقد باعث پیشرفت و اصلاح امور می‌شود و نباید از پذیرش نقد فاصله گرفت. وی، تسهیل در امور و روان‌سازی کارها برای خدمت‌رسانی بیشتر از سوی شوراهای شهر مورد تأکید قرار داد و اذعان داشت: باید از پاسکاری در کارها پرهیز و صرفاً در مسیر رضایت‌مندی و خدمت به مردم گام برداشت. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین توجه به فرهنگ معماری اسلامی در شهر را برشمرد و بیان داشت: افزون بر این باید در نام‌گذاری معابر به ارزش‌های فرهنگی و شهدای والا مقام توجه شود. به گفته وی؛ شوراهای اسلامی در مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند، باید صرفاً فراجناحی عمل کرده و همه مردم را باید با یک دید بنگرند. رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی حکومت‌های مقتدر محلی هستند، بر استفاده از ظرفیت‌های شوراها برای توسعه شهر تأکید کرد. قاسم جعفری گفت: براساس قانون ابزارها و ظرفیت‌هایی بالایی در اختیار این مجموعه قرار داشته که لازم است تا از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته استفاده تا نتایج خوبی برای منطقه و مردم رقم بخورد. وی با بیان اینکه با تمام وجود به شوراهای اسلامی اعتقاد داریم، اضافه کرد: اگر این مجموعه درچارچوب قانون حرکت و تلاش مستمری کنند، حتماً نتیجه خواهند گرفت. رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی متذکر شد: شوراهای اسلامی لازم است تا حدود و اختیارات خود را بشناسند تا نتیجه بهتری را از این شناخت رقم بزنند. وی با اشاره به آمادگی خانه ملت برای هر نوع مشاوره و یا دریافت پیشنهادات برای طرح‌ها در حوزه شوراها، تصریح کرد: این ارتباط وتعمل شوراها با مجلس به نفع شهر و مردم است. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز انضباط مالی شهرداری‌ها و نظارت شوراها، اصلاح بودجه، تعیین قیمت عوارض براساس قیمت روز را از سوی این مجموعه مهم برشمرد. عطاالله قادری گفت: افزون بر این حاشیه‌نشینی از معضلات شهرهای این استان به ویژه بجنورد بوده که برای ساماندهی آن بایستی تدبیر شود.

فرماندار بجنورد نیز به روند شکل‌گیری و برگزاری انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: یک هزارو68 نفر در این انتخابات ثبت کرده بودند که از این میان 428 نفر به عنوان عضو اصلی و 266نفر عضو علی‌البدل شوراها درآمدند. سید محمد پاکمهر با تبریک آغاز به کار شوراهای شهر و روستاهای این شهرستان از این مسئولیت به عنوان امانتی یاد کرد که در مسیر رضای خدا و خدمت به مردم قرار بگیرد. به گزارش فارس، در این مراسم  اعضای چهارم شورای اسلامی بجنورد با برگزاری آیین سوگند تحلیف شده و رسماً کار خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/63002/ذ40

 

خبرگزاری فارس، 92/6/12

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت