امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

عضو شورای شهر بجنورد: جانمایی نمایشگر كیفیت هوا در بجنورد نادرست است

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد از جانمایی نادرست تابلو نمایشگر کیفیت هوا در مرکز استان انتقاد کرد و گفت: نمایشگر کیفیت هوای بجنورد می توانست در نقطه ی بهتری از بجنورد قرار گیرد.

علیرضا باغچقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: هم اکنون تابلوی نمایشگر کیفیت هوا در میدان خرمشهر بجنورد نصب شده است و این در حالی است که این تابلوها معمولا در محلی نزدیک به ایستگاه های پایش کیفیت هوا نصب می شوند.

وی افزود: ایستگاه های پایش کیفیت هوا و نیز نمایشگر های کیفیت هوا برای اطلاع رسانی از وضعیت موجود کیفیت هوا و میزان آلودگی هوا در شهرها نصب می شوند تا مردم بتوانند با مشاهده شاخص های آلودگی هوا و نیز مشاهده هشدار های لازم در این نمایشگر تصمیم لازم برای عمل به موارد ضروری مانند استفاده از ماسک و یا ماندن درخانه را به کار ببندند.

مسئول کمیسیون خدمات و زیست شهری شورای اسلامی شهر اضافه کرد: معمولا این نمایشگر در مکانی نزدیک به ایستگاه های پایش هوا نصب می شوند تا شهروندان همان منطقه از وضعیت کیفیت هوا باخبر شوند اما در بجنورد ایستگاه پایش کیفیت هوا در کنار اداره کل محیط زیست و نمایشگر در میدان خرمشهر نصب شده اند یعنی دو مکانی که کیفیت هوایش، با هم متفاوت است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: هوای بجنورد در حوالی محیط زیست استان در بولوار دولت آلودگی کمتری نسبت به میدان خرمشهر دارد و اطلاعات کیفیت هوای این مکان برای عابران و مردم حاضر در میدان خرمشهر نمایش داده می شود و کارایی ندارد.

باغچقی با اشاره به تعطیلی تنها ایستگاه پایش کیفیت هوای خراسان شمالی در بجنورد اشاره کرد و گفت: مشکل جانمایی نادرست این نمایشگر و ایستگاه در حالی است که هوای بجنورد از دوسال پیش به تعطیلی کشیده شده است.

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت