امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

شورا و شهرداری موظف به تدارك‌رسانی به سایر دستگاه‌ها نیستند

 

استاندار خراسان شمالی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید کرد:

شورا و شهرداری موظف به تدارك‌رساني به سایر دستگاه‌ها نيستند

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بجنورد:

در این جلسه که با دعوت شورای اسلامی شهر بجنورد از استاندار انجام شد، رئیس شورای اسلامی شهر گزارش مبسوطی را از چگونگی فعالیت پروژه‌های عمرانی همچنین امکانات شهرداری بجنورد به سمع و نظر استاندار رساند.

مهدی محمدی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری با چالش‌های فراوانی روبروست، نبود مدیریت واحد شهری، عدم زیرساخت‌ها برای توسعه شهری، نبود منابع درآمدی پایدار، حاشیه‌نشینی، ترافیک، مسیل‌های داخل شهر، عدم اختصاص اعتبارات دولتی به پروژه‌های شهری را از جمله مسائل و مشکلات مدیریت شهری عنوان کرد.

وی در ارائه گزارش خود اضافه کرد شهرداری با امکانات محدود فعلی خود قادر به حل تمام مشکلات و خدمات‌رسانی واقعی به مردم نیست. رئیس شورای اسلامی شهر همچنین یادآور شد: حل مسائل و مشکلات شهری همکاری همه جانبه از سوی همه مسئولین به‌ویژه حمایت استاندار محترم و همچنین نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص بودجه‌های ملی را می‌طلبد.

محمدی همچنین اظهار امیدواری کرد: تعامل و همکاری همه ادارات در خصوص پرداخت مطالبات قانونی شهرداری که در حقیقت حق مردم این شهر است، بتواند زمینه‌ساز ارائه خدمات شایسته به مردم شریف بجنورد را فراهم آورد.

استاندار خراسان شمالی در این جلسه گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری نباید به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه بیایند زیرا قسمت عمده بودجه شهرداری که از محل دریافت عوارض و بهای خدمات از شهروندان تامین می‌گردد نبایستی  برای تدارک‌رسانی به دستگاه‌ها صرف شود.

سید علی اکبر پرویزی تاکید کرد: تمام ادارات و نهادها موظف به پرداخت مطالبات قانونی شهرداری هستند و نباید در این خصوص کوتاهی کنند. چرا که این مطالبات باعث خدمات بهتر به شهر و شهروندان خواهد شد.

وی همچنین به محدودیت اعتبارات دولتی در سال 92 اشاره کرد و گفت: با توجه به بعضی کم‌کاری‌ها و لزوم توجه بیشتر به زیرساخت‌ها در استان تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت تا نسبت به جبران عقب ماندگی اقدام عملی انجام شود و انشاءا... کارهای زیربنایی و ماندگاری را در آینده شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت با اشاره بر رشد روزافزون معضل حاشیه‌نشینی در شهر بجنورد گفت: برای ساماندهی بافت حواشی شهر تشکیل کارگروهی تخصصی با ادارات مرتبط ضروری است تا این کارگروه موارد و معضلات را به صورت علمی و عملی مورد بررسی قرار داده و برای اجرا و تخصیص اعتبارات ملی از مجاری قانونی پیگیری و اقدام کند.

استاندار خراسان شمالی در این نشست تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتبارات در استان باید همه مسئولان تلاش کنند تا با ارائه طرح‌های مطالعاتی قابل دفاع برای اجرای پروژه‌های کلان در استان، از محل اعتبارات ملی استفاده شود و این موضوع باید بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

پرویزی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری همه مسئولان و حمایت نمایندگان محترم و همکاری استانداری بتوانند در آینده شاهد توسعه همه جانبه استان و مرکز استان باشیم.

در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر هر کدام به صورت جداگانه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف شهری پرداخته و اظهار امیدواری کردند موارد فوق مورد توجه و حمایت استاندار و مسئولین قرار گیرد.

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت