امروز : جمعه, 14 آذر 1399

تخریب پل خوشی، شایعه است/ از بروكراسی اداری شهرداری ناراضیم

 

فیروزه در پاسخ به سوالات مردمی اعلام کرد:

تخریب پل خوشی، شایعه است/ از بروکراسی اداری شهرداری ناراضیم

 

رئیس شورای شهر بجنورد در پاسخ به سوالات مردمی اعلام کرد: تخریب پل غیر همسطح تقاطع خوشی شایعه است و از هیچ مرجع و نهادی، موضوعی به عنوان تخریب این پل روی میز شورای شهر قرار نگرفته است.

رضا فیروزه، رئیس شورای شهر بجنورد برای پاسخگویی به سوالات مردمی در دفتر اترک نیوز حضور یافت و به سوالات مطرح شده مردمی در چند سوال داغ از مسئولان استان، پاسخ داد.

 آقای فیروزه در خصوص پل غیر همسطح تقاطع خوشی چه دستورالعملی در دستور کار قرار گرفته است و این پل چه زمانی به بهره برداری می رسد؟

چهار روز بعد از انتخاب بنده به عنوان رئیس جدید شورای شهر بجنورد، مشکل را با پیمانکار مطرح و حل کردیم و در حال حاضر نیز پیمانکار مشغول به کار شده است.

و در خصوص تخریب این پل که در یک خبرگزاری خبری شده بود، باید بگویم که تخریب این پروژه شایعه است و باید یادآوری کنم که یک عضو شورای شهر در مصاحبه اش با یکی از خبرگزاری ها تخریب این پل را مطرح کرده بود که حال می بایست این موضوع را بیان کنم که این عضو شورا با یک رای خود باعث احداث این پروژه شد چون ما چهارعضو شورا با اجرای این پروژه مخالف بودیم و یکی از مخالفان نیز همین شخص بود ولی همین شخص با فاصله کوتاهی نظر خود را عوض کرد و به جمع موافقان اجرای این پروژه پیوست و ساخت این پروژه نیز آغاز شد، حال این عضو شورا، موضوع تخریب این پل را اعلام می کند که این موضوع نظر شخصی او است و در همین خصوص باید خاطر نشان کنم که از هیچ مرجع و نهادی موضوعی به عنوان تخریب این پل روی میز شورای شهر قرار نگرفته است.

و در خصوص تحویل این پروژه نیز باید اعلام کنم که مهلت مورد توافق در قرارداد با پیمانکار، شش ماهه مشخص شده است.

ارزیابی شما از روند اجرای بازگشایی خیابان های سطح شهر چیست؟

بازگشایی خیابان ها به اعتبار نیاز دارد و منابع داخلی شهرداری به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این بازگشایی ها باشد و دلیل کندی اجرای پروژه ها این است که ریالی برای تامین اعتبار وجود ندارد و بجنورد تا کنون تنها تاوان مرکز استان شدن را پرداخته و اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه به این استان تزریق نشده است.

همچنین باید خاطر نشان کنم که مسئولان استان به طور خاص و خارج از منابع مالی شهرداری باید برای این موضوع اعتبار تزریق کنند چون بسیاری از این معابر خطر پذیر شده اند،البته باید یادآور شوم که نظر بنده بر فروش و توزیع اوراق مشارکت و استفاده از سایر ابزارهای تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه است تا بتوانیم این بازگشایی ها را اجرایی کنیم.

  آقای ثروتی در نشست های خبری خود اعلام کرده اند که آماده هستند تا با مجموعه شهرداری و شورای شهر بجنورد برای تامین منابع ملی برای اجرای پروژه های شهری همکاری داشته باشند تا این اعتبارات به این مجموعه تزریق شوند، در این خصوص چه کرده اید؟

اعضای شورا خیلی جدی با ایشان و آقای جعفری صحبت کرده اند و ما این موضوع تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های شهری را مطرح کرده ایم و بنده معتقد هستم که ارتباط با این دو نماینده در گذشته خیلی جدی نبوده که این یک ایراد است، با این وجود معتقد هستم که به هر میزانی که ارتباط با این نمایندگان دوستانه و بیشتر باشد، می توانیم در سطح کلان ملی، اعتبارات لازم را به استان تزریق کنیم و حتما برای تامین منابع مالی ملی به سوی این نمایندگان خواهیم رفت.

و البته باید خاطر نشان کنم که تلاش دارم که بستر مشارکت با نمایندگان مردم این شهر در مجلس، طیف های مختلف، مسئولان اجرایی استان همچنین مردم را آماده سازی کنم.

همچنین به زودی اتاق فکری را در بدنه شورای شهر فعال خواهم کرد و مشاورانی را به این شورا دعوت می کنم که با همفکری آنان و مشارکت با طیف های یاد شده، بتوانیم نسخه های پیچیده شهرسازی را حل کنیم.

عده ای از مردم نسبت به شیوه آسفالت معابر گلایه هایی دارند از جمله اینکه چرا وقتی آسفالت یک کوچه یا خیابانی شروع می شود بدون اینکه کار به طور کامل به پایان برسد، نیمه رها می شود؟

بخشی از این سوالات باید توسط خود شهردار پاسخ داده شود، اما نظر اغلب اعضای شورای شهر این است که شهردار محترم وقتی وارد اجرای یک پروژه ای می شود، پروژه را زخمی نکند، نمونه آن مسیر میدان مهمانسرا و میدان خرمشهر است که در فصل تابستان در اوج حضور مسافران، دیواره پارک این مسیر خراب شد و مسافران نیز درگیر این تخریب ها شدند و باید بگویم که اعضای شورا به شهردار گفته اند که گروه زیرسازی و آسفالت شهرداری به هر منطقه ای می روند زمان اجرای آن پروژه را به لحاظ زمانی مشخص کنند و کار را کامل انجام دهند و پروژه را نیمه رها نکنند.

ارزیابی شما از روند اجرای پیاده روسازی چیست؟ آیا پیاده روسازی تنها معطوف به خیابان طالقانی خواهد بود؟

در خصوص پیاده روها نیز نظرات مختلفی وجود دارد از جمله اینکه عده ای از مردم موافق پوشش روی جوی ها کنار پیاده روها هستند و عده ای از مردم نیز مخالف هستند که در این خصوص خود شهردار باید پاسخ دهد.

مردم از وضعیت خط کشی های معابر سطح شهر که خیلی سریع پاک و یا کمرنگ می شوند نیز گلایه داشته اند؟ پاسخ شما چیست؟

بعضی از کارشناسان معتقد هستند که آب و هوای بجنورد به گونه ای است که گرد و خاک وجود دارد و این گرد و خاک ها باعث می شود این خط کشی ها سریع پاک شوند و آنان نیز گفته اند که اول می بایست نقاط مورد نظر برای خط کشی ها، شستشو داده شوند و بعد خط کشی انجام شود و ما اعضای شورای شهر نیز به شهرداران گفتیم که از رنگ های با کیفیت مناسب استفاده کنند و از شهردار کنونی نیز خواسته ایم که به انتخاب کیفی رنگ ها توجه  داشته باشند و مسائل فنی را نیز مورد توجه قرار دهند.

به گلایه مردم در خصوص فرآیند بروکراسی های اداری در بدنه شهرداری چه پاسخی می دهید، آیا با انتخاب شهردار کنونی، تغییراتی را در این زمینه مشاهده کرده اید؟

بنده خودم به عنوان رئیس شورای شهر، از این فرایند ناراضی هستم و به طور مثال باید یادآور شوم زمانیکه یک نقشه بردار شهرداری به مرخصی می رود، باید یک جانشین در مدت مرخصی خود تعیین کند تا به امور شهروندان پاسخ داده شود ولی هنوز با چنین رویه ای فاصله زیادی داریم.

البته باید بگویم که در خیلی از کلان شهرها، برخی از انجام امور شهرداری به بخش خصوصی از جمله دفاتر پیشخوان واگذار شده است، چون بخش خصوصی به سرعت کار بسیار اهمیت می دهد، در حالیکه تا کنون شهردار بجنورد این برنامه را در قالب چنین طرحی به شورای شهر ارائه نداده است که بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد چون مردم با ما تماس می گیرند از شیوه فرآیند بروکراسی اداری در بدنه شهرداری گلایه می کنند.

ساکنان میدان سی ان جی شهر بجنورد از وضعیت نامناسب این میدان که عامل بروز تصادف های دلخراش بوده است، گلایه کردند در این خصوص چه برنامه ای در دستور کار قرار دارد؟ همچنین تکلیف نمادهای میدان های کارگر و بازرگانی چه می شود؟

اصلاح فنی میادین در دستور کار امور عمرانی شورا قرار دارد که با حضور کارشناسان، اصلاح هندسی میدان سی ان جی نیز انجام شود البته باید خاطر نشان کنم که اول باید تامین اعتبار صورت گیرد و بعد اصلاح هندسی این میدان در دستور کار قرار گیرد که این موضوع در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفته است.

در خصوص نمادها نیز باید بگویم که از قبل نیز به نماد میدان کارگر ایرادات وارد بود ولی چون یکسری اعتبارات دولتی و ملی برای این میدان تعریف شده بود، آن نماد برای آن میدان اجرایی شد و اینکه بسیاری از مردم از نماد میدان کارگر ناراضی هستند می توان این خواسته مردمی را در دستور کار شورا قرار داد.

در سیاست کلی شهرسازی، دیگر میدان سازی حذف شده است و برای مدیریت ترددها از کنارگذر و زیرگذر استفاده می کنند.

شهروندان خواستار شده اند که کدپستی و نامگذاری خیابان ها و کوچه ها و شماره گذاری پلاک منازل نظامند شوند و آدرس ها بسیار مشخص و مناسب باشند، در این راستا چه اقدامی باید صورت گیرد؟

بنده در آخرین جلسه کمیته نامگذاری خیابان ها در شورای شهر که در حدود دو هفته قبل برگزار شد، حضور یافتم و این مطلب را به اعضای این کمیته منتقل کردم و در آن کمیته مطرح کردم که در بسیاری از کلان شهرها، با سه واژه، یک آدرس مشخص می شود ولی در بجنورد هنوز متاسفانه نامگذاری ها به گونه ای است که بسیاری از مردم از پیچیدگی های آدرس ها اذیت می شوند و باید تاکید کنم که اعضای این کمیته باید بر رفع این پیچیدگی ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

آقای فیروزه در سوالات مطرح شده است که اصلاح طلب هستید یا اصولگرا، یک روز با این ور یک روز با اون ور، پاسخ شما چیست؟

در ترکیب سال گذشته شورا، هم اصولگرا و هم اصلاح طلب ها یک ائتلافی را تشکیل دادند که آرای بنده و رئیس شورای شهر 10 تا شد یعنی در این ترکیب هم اصلاح طلب و هم اصولگرا بودند اما همین الان کسانی که به من رای دادند در آن هم اصلاح طلب و هم اصولگرا و هم مستقل هستند ولی بینش بنده از اول اصلاح طلبانه بوده و خواهد بود اما با یادآور شوم که اصلاح طلب تندرو نیستم.

و البته باید بگویم که بنده با انسان های توانمند، لایق و مدیر کار می کنم که ممکن است آنان اصلاح طلب، اصولگرا و یا مستقل باشند.

چرا شما در آخرین انتخابات سالانه شورای شهر، به برگزاری غیر علنی جلسه انتخابات رای دادید؟

خیر. بنده به غیر علنی بودن این جلسه رای ندادم، آن موقع من نائب رئیس بودم و همان موقع نیز به رئیس وقت شورای شهر گفتم که جلسه علنی باشد و خبرنگاران نیز در جلسه انتخابات حضور داشته باشند.

تغییر یک مدیر عامل از سازمان های زیر مجموعه شهرداری مطرح شده بود، که در این خصوص شهردار گفته بود که بنده یکی از این مدیران عامل را برکنار خواهم کرد و جایگزین جدیدی را به جای ایشان منصوب می کنم که مدتی کوتاهی نیز برکنار کرد اما بعد از این مدت دوباره این مدیرعامل به سرکار خود بازگشت، که دلیل این بازگشت را لابی یک عده نفوذی عنوان کرده اند، نظر شما در این خصوص چیست؟

من نمی دانم که منظور شما از سازمان مورد نظر، کدام سازمان است اما باید بگویم که ما اعضای شورا نماینده مردم هستیم و در عزل و نصب مدیران عامل سازمان های زیر مجموعه شهرداری دخالتی نداریم و انتصاب ها توسط خود شهردار انجام می گیرد یعنی به طور کلی ما نمی توانیم به شهردار بگوییم که این مدیر را برکنار و فلانی را منصوب کن و البته باید خاطر نشان کنم که هر کجا از بدنه شهرداری بلنگد و مدیری ناتوان باشد ما وظیفه داریم که موضوع را به صراحت به شهردار اعلام کنیم.

تعیین تکلیف ترمینال بجنورد به کجا رسید؟

در دوره استانداری آقای جهانبخش ترمینال را در منطقه لنگر جانمایی کردند و ما هر چی داد زدیم و به معاونت عمرانی وقت استانداری گفتیم که این جانمایی صحیح نیست به سرانجامی نرسید و در حال حاضر نیز اعلام شده است که تا کنون برای این ترمینال جانمایی شده در لنگر مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است و باید بگویم که تصمیمات اشتباه، حاصل جزیره ای عمل کردن برخی از مسئولان بوده است و آنان به نظرات کارشناسان توجهی نداشته اند.

به طور کلی بنده معتقد هستم که نمی شود برای شهر بجنورد یک ترمینال متمرکز ساخت بلکه باید برای مسیرهای بجنورد به مشهد و بجنورد به تهران ترمینال های مجزا با قواره های کوچکتر ساخته شوند که توجیه داشته باشند.

انتهای پیام/

  • بازدید امروز: 104
  • بازدید دیروز: 340
  • بازدید ماه: 3965
  • بازدید سال: 227794
  • بازدید کل: 1123608
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت