امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید

یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، مهندس محمد مشتری مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان خراسان شمالی و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را تسلیت عرض نموده و از حضور مردم همیشه در صحنه و بابصیرت استان و شهر بجنورد در مراسم استقبال و تشییع  پیکر پاک پنج شهید گمنام تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه از تلاش‌های شبانه روزی شهردار و مجموعه شهرداری بجنورد در آماده سازی آرامگاه شهید گمنام در گلستان شهر نیز تقدیر و تشکر نمود.

عین بیگی در این جلسه فرا رسیدن هفته حمل و نقل و رانندگان را به تلاشگران عرصه حمل و نقل و رانندگان پرتلاش استان تبریک و گرامی داشتند.

مهندس محمد مشتری مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان خراسان شمالی ضمن تقدیر از دعوت به جلسه گزارشی از عملکرد هشت ماهه سال 1402 در حوزه حمل و نقل بار و مسافر و راهداری ارائه نمود

مشتری در گزارش به بهسازی 189 کیلومتر راههای اصلی اشاره کرد و گفت 111 میلیارد تومان جهت بهسازی، لکه گیری و درزگیری راه های اصلی استان در سال جاری هزینه شده است

وی در ادامه افزود در سال جاری 74 کیلومتر راه روستایی با هزینه 67 میلیارد تومان و شش نقطه حادثه خیز جاده ای استان اصلاح و شش نقطه دیگر نیز در حال اصلاح می باشد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان به حمل و جابجایی 6000 زائر اربعین با 279 ناوگان اشاره کرد و بیان داشت 10 هزار زائر و مسافر در دهه آخر ماه صفر به استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد جابجا شده اند.

وی در ادامه گزارش به فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در استان اشاره کرد و گفت با توجه به قانون بودجه پیگیر واردات اتوبوس های کارکرد زیر پنج سال و عقد قرارداد با خودروسازان جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل، سواری کرایه و ون هستیم.

مشتری در پایان از جابجایی دو میلیون چهارصد و پنج میلیون تن بار در استان خبر داد و گفت در حوزه حمل و نقل بار 27 شرکت فعالیت دارند که با اشتغال 8697 نفر در این حوزه رتبه اول اشتغال زایی را در کشور کسب کرده ایم.

احمد رضا یزدانی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به مشکلات زائرین در ایام اربعین در سال های گذشته خواستار برنامه ریزی و پیش بینی های لازم و اعلام ابلاغیه ها در زمان مناسب و قیمت های مصوب شد.

مهندس سید محسن موسوی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد از عدم اتمام راه مواصلاتی استان به شمال با گذشت دو دهه از تاسیس استان ابراز گلایه کرد و پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت شهری با اداره کل راهداری و حمل و نقل استان در احداث مجتمع رفاهی بابا امان و بش قارداش، تابلوهای راهنمایی مواصلاتی، نامگذاری پل های غیر همسطح ورودی های شهر و مرکز کنترل بحران شد.

مهندس علی اربابی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد پایانه مسافربری شهر بجنورد را با توجه به حجم بالای حمل و جابجایی مسافر در شان مرکز استان ندانست و خواستار پیگیری و تعیین تکلیف طرح پایانه های مسافربری شد.

وی در ادامه از نبود جرثقیل سنگین در استان ابراز گلایه کرد و خواستار رفع نقاط حادثه خیز و بالا بردن سطح کیفی و عرضی جاده های ارتباطی گلستان شهر و شهرک ولیعصر شد.

اربابی همچنین خواستار نصب تابلوی کنارگذر شمالی شهر با توجه به مصوبه شورای نامگذاری بنام آیت الله مهمان نواز و همکاری در هوشمند سازی و دوربین های نظارتی در شهر بجنورد شد.

محمد مشتری مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان خراسان شمالی در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد گفت سفرهای اربعین با مدیریت ستاد اربعین کشور انجام می پذیرد و تلاش داریم برای سال بعد مشکلات به وجود آمده را رفع نمایم

وی ادامه داد و گفت حفظ و نگهداری راه های اصلی و احداث راه های روستای در حوزه اقدامات این اداره کل می باشد.

مشتری در پایان از آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل با شهرداری های استان برای احداث مجتمع های رفاهی و تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه هوشمند سازی و دوربین های نظارتی و ثبتی با مدیریت شهری شد.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، هیات تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد ، مصوبات شورای نامگذاری، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به طرح ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت شهر بجنورد، مزایده فروش دوباب مغازه، تجدید مزایده فروش 19 قطعه زمین در انتهای خیابان بهارک، آگهی مزایده واگذاری تفکیک زباله بازیافتی در محل ایستگاه میانی،تجدید مناقصه بارگیری و انتقال پسماند، طرح فروش آرامگاه های خانوادگی در آرامستان جاوید و نامگذاری میدان شهید محمد زاده اشاره کرد.

شایان ذکر است یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.


    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت