امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور:مشروح پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور:مشروح پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور به تشریح پیشنهادات این کمیسیون پرداخت.


جمشید عین‌بیگی در نشست پایانی شصت و نهمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور به ارائه گزارشی از دستاوردها و خروجی‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

وی با بیان اینکه بررسی پیشنهاد تدوین سند نظام مسائل فرهنگی و تشکیل سامانه‌ای متمرکز با محوریت مدیریت شهری برای رصد برنامه‌های فرهنگی اولین دستورکار این کمیسیون بود، اظهارکرد: باتوجه به ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی کشور از سوی مقام معظم رهبری و تهیه برش‌های استانی ضرورت بر تدوین سند شهری نظام مسائل فرهنگی با محوریت مدیریت شهری نیست.

عین‌بیگی گفت: برهمین اساس، پیشنهاد شد که نقشه مسائل فرهنگی در برش شهری با استفاده از اسناد فرهنگی فرادستی تدوین شود؛ پیش‌نویس این سند توسط دبیرخانه مجمع مشورتی و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تا پایان آذرماه تهیه و جهت تصویب در جلسه آتی مجمع ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون «فرهنگی و اجتماعی» مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور از پیشنهاد تخصیص قطعه مشخصی از آرامستان‌های کشور به اهدا کنندگان اعضا از سوی شهرداری‌ها به عنوان دومین دستورکار کمیسیون یاد کرد.

ایشان تصریح کرد: در این خصوص، با توجه به اهمیت موضوع و شرایط متفاوت شهرها، امکان عملکرد یکسان برای همه شهرها وجود ندارد و مقرر شد شهرهای مرکز استان به لحاظ اقتضائات و ظرفیت‌های محلی خود در این خصوص عمل کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها، راهکارهای تقویت روابط‌عمومی شوراها با توجه به اهمیت ارتباط شورا با شهروندان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اعضای کمیسیون به اتفاق باور داشتند که با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در مجموعه شورای شهر لازم است تغییراتی در ساختار اختیارات، وظایف و امکانات روابط عمومی‌های شوراهای شهر مرکز استان با رویکرد تقویت و ارتقا جایگاه صورت گیرد.

عین‌بیگی افزود: در این خصوص مقرر شد در اجلاس آتی مجمع، از مدیران روابط عمومی دعوت به عمل آید تا مسائل و دیدگاه ها و مشکلات خود را ارائه نمایند و همچنین دبیرخانه مجمع سند پیش‌نویس ماموریت روابط‌عمومی‌های شورای شهرهای مراکز استان را برای تصویب، تهیه نماید.

وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن ایام سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و حضور شهردار شهر کرمان به همین مناسبت در جلسه کمیسیون، اظهارکرد: در کمیسیون مقرر شد که دبیرخانه مرکزی چهارمین بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در شهر کرمان تشکیل و ستاد بزرگداشت در شهرهای مراکز استان‌های کشور با محوریت مدیریت شهری ایجاد گردد.


    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت