امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

شصت و دومین جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد برگزار شد

شصت و دومین جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد برگزار شد

 

 شصت و دومین جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر، محمد باقر باقرپور فرماندار شهرستان بجنورد و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل بهداشتی در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء ، با تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت دهه امامت و ولایت ، عید بزرگ الله اکبر عید غدیر خم را نیز پیشاپیش تبریک و عرض نمودند.

  وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با کارگزاران حج و توصیه به اتحاد و هم دلی و دوری از تفرقه افکنی بیان داشت برای حفظ نظام و دلگرمی مردم و تزریق امید به جامعه باید تمام تلاش هایمان را با همراهی و همدلی در جهت به ثمر رسیدن کارها ادامه دهیم.

 عین بیگی در ادامه افزود در چنین موقعیت زمانی که تمام فرمایشات مقام معظم رهبری (ره) باید در راس امور در نظر گرفته شود برای حفظ نظام مقدس و تزریق امید به جامعه در جایگاه پارلمان شهری و به عنوان نمایندگان مردم تمام تلاش هایمان را انجام می دهیم هرچند که اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در بعضی موارد هست و این را هم باید مد نظر داشته باشیم که نباید طوری کارها را بیان کنیم که باعث حاشیه سازی و نا امیدی در مردم گردد.

 رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد کلید و پایه هر خانواده را عفت و پاکدامنی دانست و ضمن مطالبه گری خواستار ورود دستگاه های مرتبط در کنار مدیریت شهری نسبت به اجرا و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر شد.

 سید محسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز آموزش و پژوهش ها در نطق پیش از دستور با گلایه از اجرایی نشدن طرح تکریم و منزلت بازنشستگان و جامعه ایثارگران ، طرح پیشنهادی را در قالب استفاده رایگان خانواده های بازنشستگان و ایثارگران از خدمات شهری و فضا های عمومی شهر ارائه نمود.

  محمد باقر باقر پورفرماندار بجنورد دراین جلسه و درپاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه مشکلات پارکها در حوزه عفاف و حجاب و سهم شهر درجذب اعتبارات  بازافرینی گفت :  درحوزه عفاف و حجاب نیازمند تامین زیرساختها هستیم و باید در فرهنگ و بسط اخلاقیات و اجرای امور آموزشی اهتمام بیشتری کنیم .

 ایشان در بخش دوم سخنانش و در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص سهم شهر از اعتبارات باز آفرینی و گلایه از عدم همکاری مدیریت شهری در این پروژه ها گفت: امیدوارم خبرنگاران برای گفته هایشان که شهرداری در جذب اعتبارات کم کاری کرده سند ارائه کنند ، شرایط این شهر قابل قیاس با سایر شهرهای استان نیست و باید قبول کنیم مشکلات و کمبودها و نواقصی هست که جذب اعتبارات را دچار وقفه می کند اما بزودی اتفاقات و خبرهای خوبی دراین حوزه رخ خواهد داد.

 باقرپورهمچنین در پاسخ به گلایه خبرنگاردرخصوص نظافت شهر گفت : درنظافت  شهر ما هم دغدغه مندیم و حتما از عزیزان شهرداری خواهیم خواست در روند برون سپاری امور به بخش خصوصی و توجه بیشتر به نظافت شهر سرعت عمل داشته باشند.

 مهندس اربابی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی  نیز درپاسخ به مطالبه خبرنگاربا موضوع ترافیک شهر گفت: مساله ترافیک چالشی است که کل کشور با آن مواجه است و نیازمند تدوین راهکارهای زیرساختی است.

 درادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون ها تخصصی اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موضوعاتی شامل لایحه پیشنهادی شهرداری بجنورد در خصوص تعرفه واگذاری قبور در محله ملکش و لایحه پیشنهادی برگزاری مناقصات و مزایده جهت اجرا طرح پاکبان ( پارک حاشیه ای ) با ارجاع و تائید کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد اشاره نمود.

 شایان ذکر است شصت و دومین  جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در دو قسمت بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت