امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

پنجاه و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

پنجاه و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد

  پنجاه و نهمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر ، اعضای شورای اسلامی شهر، دکتر جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل بهداشتی در محل سالن همايش شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام شهداء به ویژه شهداء هفتم تیر و شهید والامقام شهید دکتر بهشتی ، پیشاپیش فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را گرامی داشتند.

 ایشان با اشاره به سفر ریاست جمهور حجت السلام والمسلمین رئیسی به استان خراسان شمالی ، ضمن خیر مقدم ابراز امیدواری کرد ، سفر ریاست جمهور به استان خراسان شمالی مایه خیر و برکت برای این استان محروم باشد بیان داشت از استاندار خراسان شمالی بعنوان نیروی بومی و آشنا به استان تقاضا داریم مطالبات به حق مردم را به سمع و نظر ریاست جمهور برساند.

عین بیگی در ادامه  توجه به مطالبات عمومی شهروندان و پاسخ صریح وشفاف و صادقانه را به مدیران شهری توصیه کرد و گفت: گاهی موانع قانونی در پاسخ به شهروندان را پیش رو داریم اما لازم است منع قوانین را با رایزنی دستگاههای مرتبط به نفع مردم تفسیر کنیم.

 وی افزود دربخشی از خدمات طبق ارزیابی های ما برابر انتظاراتمان پیش نرفته ایم و نیاز داریم سرعت بیشتری به امور ببخشیم.

 مهندس موسوی توجه به حومه شهر را در قالب اداره ساماندهی و توانمند سازی سکونت گاههای غیررسمی را مطرح کرد و گفت: امیدواریم این اقدامات بتواند درراه خدمت به شهروندان بکارگرفته شود.

 دکترحمیدی شهردار بجنورد گفت: لفظ سکونت گاه غیر رسمی پذیرفته نیست زیرا ما با محلاتی که به شهر الحاق شده اند مواجهیم که باید برابر قوانین شهری از خدمات بهره مند شوند و همان ضوابط برایشان اعمال شود.

 شهردار افزود: اگر شورای اسلامی شهر مصوب کنند که نیاز به تشکیل این اداره داریم که دربخشی از چارت شهرداری اعمال شود ، ما هم این ظرفیت و توان را به مجموعه اضافه خواهیم کرد.

 درادامه دکترحمیدی به عملکرد یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: درمدت مشابه سال گذشته حجم امور عمرانی را تا دو و نیم برابر ارتقا بخشیده ام که عملا کندی عملیات را رد می کند و ناگزیرم از خدمات همکارانمان در شهرداری دفاع کنم چرا که 120 نقطه شهری ذیل خدمات عمرانی ما قرار گرفت و معادل 74 درصد اعتبارمصوب را معادل 6 میلیارد و 500 میلیون ریال  هزینه کردیم .

 لیریان عضو شورای اسلامی شهر اجبار اجرای حصار کارگاهی را مانعی برای گریز سرمایه گذاران توصیف کرد و خواست تا سهولت بیشتری برای سرمایه گذاران درنظر گرفته شود.

 

شهردار بجنورد در پاسخ عنوان کرد: اجرای حصارکارگاهی با نظر تامین ایمنی و حفظ زیبایی منظر شهری برنامه ریزی و تدوین شده است و باید در شان مرکز استان اقداماتمان را برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

 مغروری عضو شورای اسلامی شهر نیز خواست تا با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی از فعالیتهای شهرداری ؛ دغدغه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر در بررسی فرایند خدمات شهرداری مورد توجه قرار بگیرد که دکتر حمیدی با نظر مساعد بیان داشت : در پایان سه ماه گزارش مدون و مستندی را براساس اعتبارات – هزینه کرد  - پیشرفت فیزیکی تقدیم خواهیم کرد.

 یزدانی نائب رئیس  شورای اسلامی شهر نیز با تقدیر از توجه شهردار به احیای پارک خطی بلوار ولایت عنوان کرد: این پارک قابلیت تبدیل شدن به یکی از برجسته ترین پارکهای خطی در شهر را دارد .

 مهندس اربابی نیز توجه به عدالت اجتماعی در ارائه خدمات به کلیه مناطق شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: درمرکز شهر و بافت فرسوده که شرایط لازم توسعه یافتگی ندارد و باز آفرینی شهری در آن مغفول مانده نیازمند تغییر ساختار کارکرد شهرداری هستیم .

 وی همچنین بازگشایی شریان های اصلی شهر را ضرروی خواند و بر وصول مطالبات شهرداری از دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

 درادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده ، مصوبات کمیسیون ها تخصصی، کمیسیون توافقات شهرداری اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موضوعاتی شامل تمدید قراداد چاپ ، توزیع و وصول عوارضات نوسازی ، واگذاری زمین برای احداث بیمارستان 320 تختخوابی بنت الهداء ، واگذاری زمین جهت احداث مسجد در جنب اراضی پادگان ارتش ، بازگشایی بلوار آیت الله موسوی بجنوردی و بازگشایی پادگان ارتش در انتهای خیابان فردوسی اشاره نمود.

 شایان ذکر است پنجاه و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در دو قسمت بصورت علنی و غیر علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت