امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

دیدار رئیس و اعضای پارلمان شهری بجنورد با نماینده عالی دولت در استان

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد با استاندار خراسان شمالی

 

 

دیدار با دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر و مهندس جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن تقدیر وتشکر از برگزاری جلسه سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت و فرا رسید عید بزرگ مسلمین عید مبعث را تبریک عرض نمود.

ایشان در ادامه بیان داشتند بجنورد بعنوان مرکز استان خراسان شمالی و قرار گرفتن بین دو استان سیاحتی و زیارتی در قیاس با شهرهای همتراز در شاخص ها قابل مقایسه نیست و در تراز پایینی قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به رتبه دوم شهر بجنورد درشاخص حاشیه نشینی در کشور گفت: شهر بجنورد با توجه به موقعیت جغرافیایی قابل پیشرفت در سطح نیست و نیازمند الحاق برخی از مناطق به شهر می باشد.

عین بیگی در این جلسه به بعضی از مشکلات اشاره و پیشنهاداتی نیز ارائه نمود که می توان به طرح توسعه حرم مطهر سید عباس بن موسی بن جعفر(ع)، طرح کنترل آب های سطحی، توسعه تفرجگاه باباامان به عنوان گردشگاه ملی، طرح مناسب سازی ورودی شهر بجنورد، طرح کنترل ترافیک، تعیین تکلیف پروژه های سرمایه گذاری و پروژه ارمغان بافت فرسوده و مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه ها و ادارات دولتی اشاره کرد.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن اشاره به مشکلات شهر بجنورد پیشنهاداتی را نیز ارائه نمودند که توسعه پارک باباامان و بش قاداش، افزایش تراکم ساختمانی، طرح توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار، توسعه و ادامه بلوار پیامبر اعظم (ص)، توسعه پارک دوبرار و پیگیری مجتمع فرهنگی در این مجموعه، لایروبی و بهسازی مسیل های ملکش و پسته، احداث شهرک صنوف آلاینده  طرح شهر خلاق، کارخانه کمپوست و بازیافت، طرح پسماند شهری و تفکیک از مبدا و طرح کاشت درختان مثمر در این جلسه مطرح شد.

جواد حمیدی راوری شهردار بجنورد نیز درآمد های پایدار را در توسعه شهری ضروری دانست و خواستار پیگیری الحاق برخی مناطق پیرامون شهر به محدوده شهر شد.

ایشان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی در این حوزه را نیز ضروری دانست و از رایزنی و پیگیری برای خرید چندین دستگاه اتوبوس خبر داد

شهردار بجنورد در خصوص ایجاد شهر بانشاط گفت: در حال آماده سازی طرح زیست شبانه در شهر بجنورد هستیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد بستر های اقتصادی و اجتماعی شور و نشاط را نیز در شهر ایجاد نمایم.

دکتر محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) اولین هدف را در مدیریت شهری زیر ساخت های شهری و دوم پروژه های عمرانی دانست و گفت این دو هدف هم در حواشی شهر و هم مرکز شهر تست و اجرا شود تا حس مشارکت مردمی ایجاد گردد.

وی اضافه کرد: ایجاد حس مشارکت های مردمی مطمئنا کمک شایانی در مدیریت شهری خواهد داشت و افزایش شور و نشاط اجتماعی با هدف ارتقا درآمدهای مدیریت شهری نیازمند مطالعات اجتماعی و اقتصادی است.

در پایان استاندار خراسان شمالی خواستار تهیه سند چشم انداز با هدف گذاری برنامه های درآمدی سه ساله مدیریت شهری شد و پیشنهاد کرد پروژه های هیجانی که باعث شور و شوق اجتماعی و با هزینه و امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی کم انجام می شود را در برنامه ها مد نظر داشته باشید.

در این جلسه مقرر شد شهرداری بجنورد سند چشم انداز سه ساله ای با هدف گذاری درآمدی تهیه و در جلسه بعدی جهت بررسی و برنامه ریزی ارائه نماید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت