امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

نوروز امسال متفاوت تر از سال های قبل

نوروز امسال متفاوت تر از سال های قبل

 

 

چهلمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، مهندس جواد حميدی راوری شهردار بجنورد و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل بهداشتی در محل سالن جلسات شورا برگزار شد.


عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر ضمن خیر مقدم و یاد خاطره شهداء وامام راحل، از زحمات و تلاش های شهرداری بجنورد در برگزاری جشن 13 رجب سالروز میلاد با سعادت مولود کعبه مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام تقدیر و تشکر نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به گلایه تعدادی از شهروندان در خصوص اختصاص قسمتی از پارک آفرینش به بانوان گفت: این پروژه با توجه به نیاز سنجی، ضرورت های اجتماعی وکارشناسی های انجام شده توسط کارشناسان در طول مدت چندین ماه در سه کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد (کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون خدمات و زیست شهری و کمیسیون عمران معماری و شهرسازی) تصویب گردیده و پس از اعلام نظر هیات تطبیق فرمانداری شهرستان بجنورد در حال اجرا می باشد.

ایشان در ادامه بیان داشت: این مجموعه ورزشی و تفریحی در راستای سلامت و نشاط بانوان گرامی برای ورزش های پیاده روی، دوچرخه سواری، ورزش صبح گاهی، اسکیت در نظر گرفته شده و دارای رستوران، دریاچه و آلاچیق برای تفریح وبرگزاری مراسمات ویژه بانوان می باشد.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر بجنورد محل گذری مسافرین و زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از سراسر کشور می باشد در قسمت ضلع شرقی این مجموعه برای استقرار موقت زائرین و مسافرین با امکانات کامل درنظر گرفته شده است.

عین بیگی در این جلسه ضمن دعوت از رسانه ها در انعکاس اخبار با نگاه و نگارش عدالت محور و نقد های منصفانه گفت: مرکز استان یک پارک مختص بانوان در محل پارک شهر بازی دارد که با توجه به گستره شهر و دسترسی عموم بانوان برای استفاده از فضاهای اختصاصی ورزشی و تفریحی نیاز به احداث دومین پارک اختصاصی بانوان الزامی بوده و در این خصوص نیز سه پارک پیشنهادی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت که در پایان مجموعه پارک آفرینش انتخاب و مصوب گردید.

در ادامه جلسه شهردار بجنورد از اجرایی برنامه های ویژه نوروزی در قالب طرح استقبال از بهار و متفاوت نسبت به سال های گذشته خبر داد.

جواد حميدی راوری شهردار بجنورد ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات و انجام برنامه های اجرایی طرح استقبال از بهار بیان داشت: این اقدامات در حوزه های زیباسازی، ترافیک، عمرانی، فضای سبز و خدمات شهری برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

ایشان ادامه داد: طرح استقبال از بهار امسال متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود و در این طرح فراخوان و ساخت المان های نوروزی، رنگ آمیزی جداول، بهسازی المان ها، خط کشی معابر، نور پردازی پارک ها و تفرجگاه ها، محله تکانی، طرح کوچه پارک، خرید علائم ترافیکی، تولید و کاشت گل در معابر و پارک ها، تولید و کاشت درختان مثمر، شستشوی فرش های مساجد و احداث 20 غرفه برای موضوعات فرهنگی اجتماعی و صنایع دستی در نظر گرفته و اجرایی خواهد شد.

شهردار بجنورد در پایان اعتبار طرح استقبال از بهار را بالغ بر 4 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال با تولیدات گل و نهال توانستیم 2 میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم.

اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از برنامه های اجرایی شهرداری بجنورد در مناسبت های ملی و مذهبی امسال در سطح شهر نسبت به پیگیری و اجرایی دقیق برنامه ها و ایجاد فضای مناسب برای شهروندان و مسافران نوروزی تاکید کردند.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون توافقات و کمیسیون های تخصصی اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به طرح توسعه ساختمان سبز ومعماری پایدار، درخواست شهرداری بجنورد جهت خرید مصالح کوهی برای مصارف عمرانی و برآورد هزینه های برنامه نکوداشت آیت الله محمد تقی بجنوردی در مردادماه 1401 اشاره کرد.

شایان ذکر است این جلسه در دوبخش و بصورت علنی برگزار گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت