امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

مجموعه مقبره شهداء تغییر چهره می کند

مجموعه مقبره شهداء تغییر چهره می کند

 

هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر، سرهنگ ستاد افشین عمادی جانشین فرماندهی تیپ 130 شهید دلجویان خراسان شمالی، هیات همراه و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن همایش های شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ریاست شورای اسلامی شهر بجتورد ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء هفته وحدت و میلاد با سعادت خاتم النبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفرصادق (ع) را تبریک عرض نمودند.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت هفته وحدت، ابراز امیدواری کردند که در سایه وحدت بین اقوام شاهد پیشرفت ایران و دیگر کشور های اسلامی در جهان باشیم.

ایشان درادامه جلسه با اشاره به شروع بهسازی و بازپیرای پروژه مقبره شهداء واقع در چهار راه جوادیه توسط شهرداری بجنورد، از همراهی و مشارکت ارتش و اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان شمالی در این پروژه تقدیر و تشکر نمود.

عین بیگی اضافه کرد: با توجه به وجود ناهنجاری های بصری و اجتماعی در این مجموعه و گلایه ساکنین و اهالی منطقه طی پیگیری ها و کارشناسی های صورت گرفته و جلسات متعدد در کمیسیون خدمات و زیست شهری نسبت به بازسازی و مرمت این مجموعه در گام اول اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

مهدی معلم عضو شورای اسلامی شهر بجنورد و ریاست کمیسیون خدمات و زیست شهری گزارشی از روند اجرایی این پروژه و اقدامات انجام شده در جلسه ارائه نمود.

سرهنگ ستاد افشین عمادی جانشین فرماندهی تیپ 130 شهید دلجویان خراسان شمالی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری در پیگیری و اقدامات انجام شده پیشنهاد تبدیل این مجموعه به باغ موزه ارتش با تجهیزات نظامی برای استفاده و بازدید عموم شهروندان داد.

جمشید عین بیگی ریاست شورای اسلامی شهر ضمن استقبال از پیشنهاد باغ موزه ارتش نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی در کمیسیون های مرتبط و تنظیم تفاهم نامه همکاری بین سه دستگاه متولی تاکید نمود.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده هیات تطبیق و مصوبات کمیسیون ها اقدام که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه گردید که می توان به موضوعات پیشنهادات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بررسی مشکلات پایانه مسافربری و پیگیری توافقنامه ساخت ترمینال جدید توسط استانداری خراسان شمالی، بررسی مشکلات پارک سوار گلستان و تشکیل کمیته بجنورد شناسی ذیل مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر بجنورد اشاره نمود.

شایان ذکر می باشد در پایان این جلسه با اهداء لوح تقدیری از زحمات و همراهی فرماندهان ارتش خراسان شمالی در پروژه های شهری تقدیر و تشکر گردید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت