امروز : دوشنبه, 08 مرداد 1403

حضور دکتر سید محمد پاکمهر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد

حضور دکتر سید محمد پاکمهر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد

 

 

جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر بجنورد با حضور دکتر سید محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان وگرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد و اصحاب رسانه در روز دوشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ساعت ۱۱:۰۰ قبل از ظهر با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل سالن همايش هاي شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

 

رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم فرا رسیدن هشتم شهریور سالروز شهادت دکتر رجایی و باهنر را گرامیداشتند.

در نطق پیش از دستور اعظم السادات افشین فر نسبت به موضاعات ساماندهی تابلوهای سطح شهر، آسفالت معابر، نحوه اجرا و انتخاب پیمانکاران در شهرداری بجنورد مطالبی را بیان و متذکر شدند.

در ادامه جلسه که با حضور دکتر سید محمد پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی همراه بود ریاست شورا ضمن خیر مقدم گزارشی مختصر از مشکلات مدیریت شهری با موضوعات پسماند، کشتارگاه، آسفالت، نردبان آتش نشانی، فرسودگی ناوگان عمومی، کاهش درآمد های شهرداری و ... بیان داشتند.

دکتر پاکمهر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ابتدای صحبت با اشاره به حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات و راه یافتن شورای جوان و انقلابی را همگام در تحقق اهداف گام دوم انقلاب دانست.

ایشان افزودند: در همه برنامه ها نقد ها و اختلاف سلیقه ها وجود دارد ولی در نهایت تصمیم باید برای رفع مشکل و در جهت منافع مردم شهر باشد

وی در ادامه تاکید کرد سعی شود در مباحث کاری، تصمیم گیری و خدمت به مردم از تمام توان مجموعه استفاده شود و ما هم از تصمیمات و مصوبات شورای اسلامی در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

پاکمهر با اشاره به قانون ۹ درصد ارزش افزوده بیان داشت این قانون و در راستای حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها و با تصمیم نمایندگان در مجلس امسال از سهم ۳ درصدی به ۴ درصد برای شهرداری ها و دهیاری ها افزایش یافته است.

وی در خصوص نردبان بلند مرتبه نیز بیان داشت با تخصیص هزار میلیارد در بودجه سال ۱۴۰۰ برای تهیه نردبان در کشور موافق شده است که با این مصوبه می شود در کشور حداقل ۱۰ نردبان بلند مرتبه تهیه کرد که برای اختصاص یکی از این نردبان ها برای مرکز استان می طلبد شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد پیگیری داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص سد بش قارداش گفت: در گذشته ۵۰ درصد این سد پیشرفت فیزیکی داشته اما هم اکنون ۹ سال است که رها شده است ولی خوشبختانه توانستیم برای ادامه این پروژه ردیف بودجه تعیین شود و برای امسال بودجه ای بگیریم اما هم اکنون برای تکمیل این‌پروژه در سال جاری حداقل به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که طبق توافقی که در دوره پنجم شورای اسلامی و شهردار دوره قبل صورت گرفت مقرر شده ۱۰ میلیارد شهرداری، ۱۰ میلیارد آب منطقه ای و ۱۰ میلیارد نیز استانداری تامین کند تا روند ساخت این پروژه در سال جاری تسریع شود.

دکتر پاکمهر در خصوص سرمایه گذاری در مدیریت شهری نیز بیان داشتند باید زمینه سازی و برنامه ریزی های برای سرمایه گذاری در قالب کوتاه مدت و بلند مدت صورت پذیرد.

ایشان در خصوص ساماندهی و رفع مشکلات کشتارگاه صنعتی شهرداری از اختصاص اعتبارات دولتی نیز خبر دادند.

در ادامه هریک از اعضای شورای اسلامی مطالبی در خصوص مشکلات و معظلات مدیریت شهری درخواست های را بیان داشتند که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به سوالات پاسخ دادند.

شایان ذکر می باشد در حاشیه این جلسه که با حضور تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری همراه بود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این قشر زحمتکش در عرصه سر سبزی و نشاط شهری مقرر شد نسبت به درخواست ها و مشکلات این عزیزان اقداماتی صورت پذیرد.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت