امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

یکصد و چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید. 

یکصد و چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.

یکصد و چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی شهر جناب اقای دکتر پاکمهر ، محمد وحیدی و مهندس زارعی شهردار بجنورد در محل شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.
جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز گردید و در ابتدای جلسه مهندس مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم به اعضای شورای اسلامی شهر، میهمانان و اصحاب رسانه، هفته گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا و کار و کارگری و مقام معلم را تبریک و تهنیت عرض نمودند.

ایشان با تبریک روز کارگر به جامعه کارگری و بویژه کارگران شهرداری بجنورد افزودند: اصلی ترین و مهمترین مهره های توسعه در یک جامعه نیروی کارگری می باشد که بیشترین تلاش و زحمت نیز بر دوش این قشر می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده در هفته شوراها بیان داشت امسال با توجه به بحران کرونا و رعایت پروتکل و نکات بهداشتی برنامه های اجرایی نداشتیم.

مهدی محمدی با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات در کشور خواستار حضور بیشتر سازمان ها و ادارات شد تا در این طرح بخش بیشتری از اقشار محروم تحت پوشش قرار گیرند.

ایشان در ادامه ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور میهمانان بیان داشت: نمایندگان منتخب از جنس مردم هستند و دغدغه آنها دغدغه مردم است در کمتر شهری مشاهده می شود که نمایندگان منتخب یک شهر سابقه نمایندگی مردم را در شوراها داشته باشند و دو نماینده منتخب شهر ما دارای سابقه خدمت در شوراها و در عمل نیز دارای کارنامه درخشانی هستند.

مهندس محمدی ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان منتخب با طرح موضوعات بازنگری قوانین شهرداری ها - بازنگری قانون شوراها - پیگیری لایحه درآمد پایدار شهرداری ها - لایحه تاسیس صندق بیمه همگانی – لایحه مدیریت یکپارچه سازی مدیریت شهری - پیگیری بند (و) ماده 55 و مطالبات شهرداری ها از ادارات و سازمان ها بجهت رفع مشکلات در حوزه مدیریت شهری خواستار پیگیری و بررسی در مجلس شورای اسلامی شد.

هادی زارعی شهردار بجنورد نیز ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه دو نمایده منتخب مردم به حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: تا پایان دوره پنجم شوراها سه برنامه در حوزه های سرمایه گذاری – ترافیک و مناطق حاشیه شهر را برنامه ریزی نموده ایم که رسیدگی به مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار را در سه منطقه عملیاتی و در حال اجرا می باشد.

ایشان افزود : در حوزه ترافیک نیز از اواخر اردیبهشت ماه پروژه دوچرخه سواری را عملیاتی و اجرائی خواهیم کرد

دکتر سید محمد پاکمهر نمایند منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز شوراها اظهار داشت: مسیر حرکت شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی در مسیر خدمت به مردم است و نحوه فعالیت هر دو مجلس به یک نحو است اما گستره فعالیت آن متفاوت می باشد که در این راستا مجلس شورای اسلامی خود را در کنار شورای اسلامی شهر دیده و از هیچ حرکتی که به نفع مردم باشد کوتاهی نخواهد کرد.

منتخب مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با تشبیه شورای اسلامی شهر به یک ساختمان شیشه‌ای بیان داشت: شورای اسلامی شهر درون یک ساختمان شیشه‌ای زندگی می کند که این شیشه هم از درون و هم از بیرون دیده می‌شود اما انتظاری که مردم از این ساختمان دارند این است که این شیشه همواره منظری زیبا و شفاف باشد.

ایشان با اشاره به اهداف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری نیز بیان کرد: عناوین جهش تولید و رونق تولید به یک معنا است که تنها بحث شتاب آن‌ها فرق می‌کند. پاکمهر بیان داشت : شورای اسلامی شهر باید محور تصمیم گیری بسیاری از دستگاه‌های اجرایی باشند.

ایشان با اشاره به گزارش صدا و سیما در روز شوراها بیان داشت : نقص و مشکل در همه امور است و نباید فقط نقص ها را نشان داد بلکه در کنار نمایش یک نقص یک کار مثبت نیز نمایش داده شود.

منتخب مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور سرمایه گذاران در استان گفت: سرمایه‌گذار نباید در پیچ و خم بروکراسی اداری سرگردان شود و باید با نگاه یک حرکت جهادی و عبادی دیده شود.

محمد وحیدی نماینده منتخب مردم در مجلش شورای اسلامی با تاکید بر غنیمت شمردن زمان، جهت انجام فعالیت‌هایی که در راستای خدمت به مردم است اظهار داشت: متاسفانه برخی از قوانین فعلی کشور منسوخ شده و با یکدیگر در تضاد هستند.

ایشان با تاکید بر اینکه مدیریت جامع شهروندی به معنای تصمیم‌سازی است نه یکپارچه‌سازی گفت: مدیریت جامع شهروندی به این معنا است که هر نهادی که تصمیم دارد در شهر خدمت رسانی داشته باشد باید با محوریت شورای اسلامی شهر باشد تا از موازی‌کاری جلوگیری به عمل آید.

وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت زمین در بجنورد ارزش افزوده بالایی را ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر بجنورد با توجه به محدودیت زمین در شهر باید به سمتی حرکت کند که مجوز بلند مرتبه‌سازی را افزایش دهد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شورا و شهرداری در اجرای برنامه های عمرانی در حاشیه شهر گفت : در ارائه خدمات به محلات شهر باید به صورت عادلانه عمل شود. در پایان جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده، کمیسیون توافقات شهرداری و مصوبات کمیسیون های شورا مطرح گردید که پس از بحث و تبادل نظر مصوب و صورتجلسه گردید.

 

این جلسه با ذکر صلواتی ساعت 14 به پایان رسید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت