امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

یکصدو چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

یکصدو چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

حضور مدیران کل استانی در یکصدو چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد

یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، جناب آقایان حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، محمد علی عباس زاده وحید مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی، هادی زارعی شهردار بجنورد و اصحاب رسانه با موضوع پیگیری مشکلات کارگران فصلی و سر گذر شهر بجنورد در روز یکشنبه مورخه ۹۹/۰۱/۲۴ ساعت ۱۰:۰۰ صبح در محل ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز گردید و در ابتدای جلسه مهندس مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم به اعضای شورای اسلامی شهر ، میهمانان و اصحاب رسانه ، عید بزرگ نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را به حافظان امنیت کشور تبریک و تهنیت عرض نمودند.

ایشان با اشاره به مطلبی به نقل از علامه حسن زاده آملی ( که از علامه پرسیدند: آدرس امام زمان ارواحنافداه کجاست؟ کجا می شود حضرت را پیدا کرد؟ و ایشان فرموده بودند آدرس حضرت در قرآن کریم آیه 55 سوره قمر است که می فرماید (( فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ )) هرجا که صدق و درستی باشد هرجا که یاد و ذکر پروردگار متعال باشد ، حضرت آنجا تشریف دارند)، بیان داشت: انشالله ما شعیان و منتظران آن حضرت با صدق و راستی درون خودمان بتوانیم آدرس را پیدا کنیم و جزو یارانش باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین پیشاپیش فرا رسیدن 29 فرودین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را خدمت تمامی غیور مردان ارتشی وجانبازان و خانواده های شهدای نیروهای مسلح تبریک عرض نموده و یاد و نام شهداء هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و امام شهداء را گرامی داشتند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مسئولین، پرسنل و کادر پزشکی بیمارستان ها که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند به حوزه کارگری که این روزها با شیوع بیماری کرونا با مشکلات فراوانی مواجهه هستند اشاره کردند و با الویت قرار دادن این موضوع و این قشر زحمت کش و با دعوت از دو مدیر کل مرتبط، ابراز امیدواری کردند تا با همکاری، همراهی و همفکری بتوانیم با اتخاذ تدابیر و راهکاریهای برای رفع مشکلات این قشر ضعیف جامعه گامی برداریم.

مهندس محمدی اضافه نمود: یکی از مشکلات مهم این حوزه، شناسایی کارگران فصلی و سرگذر است و باید برای این موضوع چاره اندیشی و تدابیری اتخاذ گردد تا همه بتوانند از سبد های حمایتی در نظر گرفته شده بهرمند گردند.

ایشان در خصوص تامین بودجه برای تهیه بسته های معشیتی کارگری پیشنهاد کردند دولت این اختیار را به استان ها بدهد تا با انتقال دهک های برخوردار به دهک های کم برخوردار در این شرایط بحرانی قسمتی از مشکلات معشیتی مردم مرتفع گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامان دهی حوزه کارگری بیان داشتند: در استان خراسان شمالی هزار و 966 کارگر تا کنون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود 40 درصد آن ها خارج از استان کار می کنند و از کل کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی 3 هزار و 365 نفر کارگر ساختمانی هستند، این در حالی است که شماری از کارگران استان در سامانه شغلی ثبت نام نکرده اند.

ایشان افزودند: در حال حاضر فقط 3 هزار و 164 نفر از ثبت نام کننده ها در سایت که دارای شرایط لازم برای بهره مندی از بیمه بیکاری هستند توانسته اند از مزایای بیمه بیکاری در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت برخوردار شوند.

وی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده و تعطیلی کارگاه های ساختمانی در نظر داریم برای کارگران فصلی و سرگذر با تهیه بسته های بهداشتی و معشیتی، مشکلات این عزیزان را تا حدودی رفع نمائیم که در این خصوص نیز در ستاد مدیریت بحران کرونای استان طرح برنامه انجام شده است.

حسن نوری افزود: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر عدم ثبت نام در سایت و نا شناس بودن این گروه می باشد که نیازمند راهکار و تدابیری می باشد و امیدواریم با تداوم این جلسات و همراهی و همفکری شما عزیزان برای این مشکل راهکاری بتوانیم اتخاذ نمائیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: تلاش کرده ایم با تمام ادارات و سازمان ها برای رفع مشکل حوزه کارگری تعامل داشته باشیم تا در این وضعیت که با تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا در کشور همراه هستیم با همراهی و همفکری و اتخاذ تدابیری مشکلات این قشر از مردم را کمتر کنیم.

محمد علی عباس زاده وحید افزود: تا کنون در ستاد ملی کرونا، 10 شغل مصوب شده است که می توانیم طبق فهرست، حق بیمه سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت آن ها را با 10 درصد دریافت کنیم و این صنوف میتواند مالباقی را تا پایان سال پرداخت کنند.

هادی زارعی شهردار بجنورد نیز با اشاره به اهمیت موضوع حوزه کارگری گفت: کارگران شهرداری، جزو مردم هستند، که در شهرداری هزار کارگر در بخشهای مختلف خدمات شهری، زباله برداری و ... مشغول به فعالیت هستند، و با توجه به اینکه مستقیما در معرض خطر هستند ولی درحال خدمت رسانی شبانه روزی می باشند و ما نیز تلاش کرده ایم تا با تهیه بسته های بهداشتی اعم از ماسک، دستکش، لباس ویژه و .... قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده و طرح لوایح ارائه شده اعضای شورای اسلامی در خصوص ارائه تخفیف شهرداری به خانواده های متوفی ناشی از کرونا بابت هزینه های کفن و دفن و همچنین طرح تخفیف بخشی از عوارضات ورود به محدوده شهر مطرح گردید که پس از بحث و تبادل نظر مصوب و صورتجلسه گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص تصویب این لوایح گفت: با تصویب این لایحه ، هزینه های کفن و دفن برای خانواده های متوفیان ناشی از کرونا با تعرفه سال 98 محاسبه می گردد و خانواده های متوفیان ناشی از کرونا که توانایی مالی ندارند بنا به تشخیص شهردار بجنورد می توانند از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیفات شهرداری به منظور دفن اموات کرونایی خود بهره‌مند شوند.

مهدی محمدی در خصوص لایحه ی تخفیف عوارضات ورود به محدوده نیز گفت: طبق این طرح مقرر شد 23 محله از محله های مصوب ابلاغی ستاد توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی، از تخفیف 10 درصدی عوارض ورود به محدوده با شرط پرداخت نقدی بهره مند گرددند.

 

 

این جلسه با ذکر صلواتی ساعت 14 به پایان رسید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت