امروز : یکشنبه, 11 شهریور 1403

همایش و آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

همایش و آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید.
همایش و آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور مهندس مهدی محمدی ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، روح الله براتیان شهردار بجنورد، جناب آقای آریان مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری وهمیاران جوان، دوشنبه ۱۷ دی ماه سالروز گرامیداشت جهان پهلوان تختی و روز جوانمردی و فتوت در محل سالن همایش شورای اسلامی برگزار شد.
((همیاران جوان بهترین پتانسیل برای پیشرفت و رشد بجنورد هستند ))
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: همیاران جوان بهترین پتانسیل برای رشد و پیشرفت همه جانبه شهر بجنورد هستند.
مهدی محمدی در همایش و آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شهرستان بجنورد با اشاره به برخی خلاء های پازل اجتماعی در شهربجنورد اظهار کرد: یکی از خلأهای موجود، حوزه مشاوره و مشورت بود که دفتر نمایندگان ادوار گذشته شورای اسلامی شهر بجنورد در این شورا تشکیل شد و قدم بعدی ارتباط موثر با مردم در محلات بوده که از معتمدین محلات برای این امر دعوت و دفتر معتمدین محلات نیز در شورای اسلامی شهر بجنورد تشکیل شد.
وی نبود همیاران جوان را یکی دیگر از خلاء های پازل اجتماعی عنوان کرد و گفت: جوان به معنای صبر، پژوهش، حوصله، تمرین، دقت داشتن برای مسائل اطراف و ... است از این جهت هدف راه اندازی این دفتر در اولین قدم یاد گرفتن انجام امورات در کنار هم و مشورت گرفتن به منظور پیش برد بهتر کارها و اقدامات برای خدمت رسانی به مردم بجنورد است به طوریکه با برنامه ریزی خوب می توان در این دفتر تا یک ماه آینده بخشی از مشکلات را رفع کرد.
محمدی با تاکید بر اینکه ساز و کار مدیریتی را باید آموخت افزود: اگر نقاط قوتی دیده می شود بایستی تقویت و پررنگ شود و بالعکس اگر نقاط ضعفی وجود دارد باید به بهترین نحو رفع شود با این اوصاف در چند سال آینده افرادی از شما جوانان پشت این میزها می‌نشینند.
وی با اشاره ضرورت شناخت و آگاهی ساز و کار مدیریتی تصریح کرد: اگر امروز تصمیم اشتباهی اتخاذ می شود شاید چیزی نیاموخته ایم و برای آینده امیدواریم اشتباهات امروز تکرار نشود و علاوه بر این موضوع در قدم بعدی بایستی پرورش ذهن مدیریتی مورد توجه قرار بگیرد.
به گفته محمدی؛ پرورش ذهن مدیریتی نیازمند کنار هم قرار گرفتن فاکتورهایی از جمله علمی، پژوهشی و تجربی است چراکه برخی مشکلات تنها از طریق کتاب و روش علمی حل نمی‌شود بلکه مجموعه ای از عوامل باعث رفع آن خواهد شد.
وی با اشاره به برخی از فعالیتهای کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شورای اسلامی شهر تصمیماتی می‌گیرد که گاهی اوقات برخی از این تصمیمات و پیشنهادات صد در صد قابل اجرا نیست و شما به عنوان همیاران جوان اگر تصمیمی اعلام کردید و موافقت نشد دلسرد نشوید و به فکر بهترین ایده برای اجرا باشید.
محمدی همچنین با بیان اینکه بیشتر کار همیاران جوان در خارج از مجموعه شورا و ارتباط گیری موثر با محیط بیرون است، بر تقویت ارتباط همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد با دانشگاه ها، مدارس و ادارات با استفاده از اختیارات حوزه خود همیاران تاکید کرد.
وی گفت: امیدواریم با شور و نشاط شما جوانان که با هدف خدمت رسانی و خدمتگذاری به مردم گرد هم آمده ایم سال آتی اولین سالگرد افتتاح دفتر همیاران جوان شورای شهر را با عملکردی مطلوب و موثر گرد هم آییم.
رئیس شورای شهر بجنورد با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: هرگز اجازه ندهید از شما جوانان به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده شود و تنها هدف شما خدمت رسانی و خدمتگذاری به بجنورد و شهروندان باشد.
مسئولین نسبت به بکارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی بی توجه هستند.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، متاسفانه برخی مسئولان استان در بکارگیری جوانان در پست های مدیریتی بی توجه هستند.
مصطفی دلیریان در آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شورای شهر بجنورد اظهار کرد: به رغم تاکیدات و صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص بکارگیری از پتانسیل جوانان در عرصه و پست های مدیریتی، متاسفانه برخی مسئولین استان نسبت به این امر بی توجه هستند.
وی گفت: جوانان یکی از مباحث و موضوعات مهم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر بجنورد است که راه اندازی دفتر همیاران جوان نشان از اهمیت این قشر خلاق، مبتکر و توانمند برای اعضای شورای شهر بجنورد و بکارگیری آنان در خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان است.
دلیریان افزود: بجنورد و بجنوردی شایسته بهترین و بالاترین خدمات هستند اما این امر زمانی محقق می شود که همه در کنار هم و برای مردم کار کنیم.
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر بجنورد نیز گفت: جوانان امروز ما دارای ذهن خلاق و ایده های نوینی هستند که باید از ظرفیت و توانمندی آنان در بحث مدیریت شهری به خوبی بهره مند شد.

سید احمد وکیلی اظهار کرد: دوره قبل شورا عنوان مشاوران جوان وجود داشت اما امروز همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد را داریم که با استفاده از تجربیات اعضای شورای شهر می توانند در خدمت رسانی شایسته به مردم بجنورد کمک کنند.
(( جوانان تبدیل به ابزار دست سیاست نشوند ))
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: جوانان نباید تبدیل به ابزار دست سیاست، فرهنگ و... شوند.
آریان در آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: ابتکار عمل شورای اسلامی شهر بجنورد در افتتاح این دفتر در جای خود ارزشمند و ستودنی است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت فکری جوانان در تمام عرصه ها بهره مند شد، افزود: استفاده از ظرفیت نیروی جوان به عنوان مبحث اصلی مطرح است اما تنها این موضوع در قالب شعار بوده که باید به عمل تبدیل شود.
آریان گفت: در حوزه مدیریت از پتانسیل نیروی جوان بهره نگرفته ایم در صورتیکه وجود و همراهی جوانان در کنار پارلمان محلی و سایر نهادها تحولی عظیم در مدیریت شهری ایجاد می کند.
وی افزود: امروز جوانان ما در علم و دانش یک گام از مسئولین جلوتر هستند که باید به خوبی از این پتانسیل و ظرفیت نیروی جوان و با نشاط استفاده کرد.
آریان همچنین تاکید کرد: این در حالیست که جوانان نباید ابزار دست سیاست، فرهنگ و ... شوند بلکه تنها هدفشان خدمتگذاری صادقانه به مردم باشد.
وی گفت: خوشبختانه استاندار خراسان شمالی نیز به جوانان اهمیت بسیاری می دهد از این رو دستور اجرای مجمع مشورتی جوانان استان صادر شد و فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه راه اندازی دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد ابتکار عملی موثر و خوب خواهد بود باید سایر شهرستانهای استان هم نسبت به راه اندازی این دفتر اقدام کنند و حتی این موضوعی به عنوان الگویی در کشور مطرح شود.
(( جوانان بهترین مرجع تغییر هستند ))
شهردار بجنورد گفت: جوانان بهترین مرجع تغییر هستند.
روح الله براتیان در آیین افتتاح دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه جوانان ما بسیار توانمند هستند، افزود: شما به عنوان قشر جوان در آغاز حرکت یعنی دارای انرژی بالایی هستید که این انرژی باید درست و در جای خود مدیریت و استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه جوانان بهترین مرجع تغییر هستند ، تصریح کرد: تمام تغییرات اجتماعی و سیاسی در طول تاریخ به واسطه جوانان بوده است.
براتیان گفت: متاسفانه گاهی اوقات برخی پرده ها مانع دیدمان از بخشی از مسائل شده در صورتیکه جوانان بایستی مسائل را شفاف مشاهده و بررسی کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت جوانان و استفاده بالفعل از توانمندیشان بستر لازم از طریق راه اندازی دفتر همیاران جوان شورای اسلامی شهر بجنورد فراهم شده است که امیدواریم شاهد پیشرفت و رشد بهتر بجنوردمان نسبت به گذشته باشیم.
براتیان گفت: مدیریت شهری در دو بخش نظارت و برنامه ریزی یعنی همان پارلمان شهری و بخش اجرایی یعنی شهرداری مطرح می شود که شما جوانان در جایگاه پارلمان شهری و اجرایی می توانید یاری دهنده خوبی باشید.
شهردار بجنورد اضافه کرد: به منظور ساختن شهری زیبا و شایسته مردم بجنورد، شهرداری و شورای شهر بجنورد آماده استقبال و پذیرش از ایده ها و طرح های نوین جوانان خلاق و مبتکر هستند.
دربخشی ازاین همایش ، مرشد مشکدان به آیین پهلوانی قطعه ای حماسی اجرا کردند .
در ادامه با حضور اعضای شورای اسلامی ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، شهردار، میهمانان و همیاران جوان دفتر همیاران جوان در طبقه اول ساختمان شورای اسلامی شهر بجنورد افتتاح گردید.

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت