امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

دیدار ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با استاندار خراسان شمالی

دیدار ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با استاندار خراسان شمالی
رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد به اتفاق دیگر اعضای شورا با استاندار خراسان شمالی دیدار کردند.
مهدی محمدی در جلسه ضمن تبریک انتصاب بجا و شایسته آقای دکتر شجاعی به عنوان استاندار خراسان شمالی، اظهار امیدواری کردند با توجه به سوابق مدیریتی استاندار محترم در حوزه های مختلف ، نوید بخش پیشرفت و توسعه همه جانبه ای در استان بویژه مرکزیت استان باشیم.
در ادامه این دیدار رئیس شورای با ارائه گزارشی از سیاستگذاری و تصمیم گیری ها در حوزه مدیریت کلان شهری را تشریح و افزود خراسان شمالی بویژه مرکزیت استان ، بدلیل نبود ثبات مدیریت در استان ، نبود زیر ساخت های لازم برای توسعه، عدم هماهنگی مدیران استانی در جذب اعتبارات ملی و محدودیت های تخصیص بودجه های لازم با توجه به محرومیت استان در بخش های مختلف با مشکلات راه های مراسلاتی به استان ،نا منظم بودن پروازهای بجنورد، نیمه تمام ماندن پروژه های ملی و توجه بخش های آب و کشاورزی و بیکاری از جمله مسائلی است که مردم این استان از آن رنج برده و این کاستیها بعضا با سوء مدیریت ها باعث عقب ماندگی و محرومیت استان را بعد از گذشت 14 سال از تاسیس استان بدنبال داشته است.
وی همچنین با اشاره به سایر مشکلات بوِیژه در مدیریت کلان شهری از جمله نبود تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری ،آتش نشانی ( نردبان ) و عدم تخصیص نیرو و افزایش بی رویه قیمت ، حاشیه نشینی ، نبود پایانه مسافر بری و از همه مهمتر عدم تخصیص اعتبارات لازم به مرکز استان برشمرد.
محمدی با تاکید بر اینکه علی رقم مشکلات اقتصادی ، شورای اشلامی شهر بجنورد به عنوان منتخبین مردم سعی در حفظ آرامش و تزریق امید به جامعه را داشته و حرکت رو به جلویی را آغاز کرده است و سیاستگذاری درست با تعیین اولویت ها و نیازمندیهای شهر با هدف ارتقاء خدمات به شهروندان را در دستور کار خود داشته تا انشاا... با همکاری و تعامل همه دستگاهها بویژه مدیریت عالی استان شاهد آینده مطلوب در خور شان و منزلت مردم فهیم خوبمان در استان بویژه مرکز استان باشیم.
محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی : تنها راه توسعه و رشد استان برنامه محوری است وبرای پیمودن مسیر رشد و توسعه در استان چاره ای جز داشتن برنامه ای منسجم نیست.
شجاعی افزود:باید تمام داشته ها و ظرفیت های خود را به سمت این سند توسعه سوق دهیم زیرا جزیره ای عمل کردن موجب می شود تا منابع مالی به سمت بخش های غیرضروری سوق پیدا کند.
ایشان اضافه نمودند : تمام استان ها دارای سند توسعه هستند اما نکته حائز اهمیت نحوه اجرای این سند است زیرا ما هیچگاه مطالبه اجرای صددرصد کار را نداریم و نکته مهم تر آن که کار را باید در زمان خودش انجام داد.
شجاعی خاطرنشان کرد: باید واقعیت های جامعه را پذیرفت و از بخش خصوصی حمایت کرد و در این مسیر از سرمایه گذاران خارجی حمایت های ویژه ای داشت زیرا می توانیم از این طریق در جهت منافع استان، جهش، توسعه و عمران و آبادی قدم برداریم.
وی اظهار داشت: تاریخ ثابت کرده اگر افراد با یکدیگر همراه نباشند به جایی نخواهند رسید بنابراین باید دیوار تفکیک را برداشت و مسائل شخصی را وارد حوزه کاری نکرد که البته داشتن اختلاف نظر و دیدگاه در راستای منافع مردم اشکالی ندارد اما نباید فتوای شخصی داد.
شجاعی افزود:اعضای شورای اسلامی باید در جایگاه خود و در چارچوب های قوانین و مقررات حرکت کنند.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت