امروز : شنبه, 06 مرداد 1403

پنج هزار و500 نفر جذب شهرداری‌ها خواهند شد

محسن کوشش‌تبار در جمع شهرداران استان در یاسوج با بیان اینکه، شهرداران باید متوجه باشند که کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها بسیار محدود است و برای حرکت آنها به سمت خودکفائی است، افزود: شهرداری‌ها باید بتوانند با برنامه‌ریزی و ارایه راهکارها و رویکرد‌های جدید و نوین در بدنه خود مسایل و مشکلات مالی و کمبود اعتبارت را جبران کنند تا دچار معضلات و تنگناهای اقتصادی و مالی نشوند.
وی اظهار داشت: یکی از راهکار‌های اساسی در این زمنیه استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی مانند عرضه اوراق مشارکت بخصوص در شهرهای پرجمعیت و بالای 50 هزار نفر است.
به گفته وی، باید بتوان حوزه اجرایی و تصدی‌گری را در شهرداری‌ها کاهش داد و با برون سپاری برخی ازفعالیت‌ها و امور به بخش خصوصی فشارهای سنگین مالی و اقتصادی را تا حد قابل ملاحظه‌ای بر روی بدنه شهرداری‌ها کاهش داد.
کوشش تبار، اصلاح ساختار شهرداری‌ها، اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری را رویکرد جدید شهرداری‌ها اعلام کرد و افزود: شهرداری‌ها می‌بایست با بکار گیری توان نیروی انسانی، منابع و با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود بومی و منطقه‌ای خود استفاده لازم را ببرند.
کوشش تبار یکی از مهمترین ظرفیت‌های موجود در استان کهگیلویه وبویراحمد را مسئله گردشگری و وجود منابع طبیعی و خدادادی در این منطقه دانست و گفت: شهرداری‌های 16 گانه این استان باید بیشتر بر روی این محور سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.
وی، از اجرای طرح سامانه الکترونیکی در بدنه شهرداری‌ها و بوِیژه در امور اجرایی و خدماتی اشاره کرد و افزود: تا سال 91 تمامی شهرداری‌های کشور به این سامانه الکترونیکی وصل خواهند شد.
کوشش‌تبار، تعداد شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور را به ترتیب یک هزار و 75 شهرداری و 23 هزار دهیاری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه، 850 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اختصاص یافت، افزود: تا پایان امسال همچنین اعتبارات دیگری به دو حوزه مدیریت شهری و روستایی اختصاص خواهد یافت.
به گفته وی، حدود 20درصد این اعتبار به دهیاری ها و 80 درصد نیز به شهرداری‌ها اختصاص یافته است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای رفع نیروی متخصص در بدنه شهرداری‌ها امسال پنج هزار و 500نیروی متخصص در 14استان کشور جذب خواهد شد که 100نفر از آنها سهم کهگیلویه و بویراحمد است.
کوشش‌تبار یادآور شد: همچنین به تعویق انداختن آزمون استخدامی شهرداری‌ها از 16 دی به 22 دی ماه سال جاری به درخواست سازمان سنجش و آموزش کشور برای هرچه بهتر و سالم تر برگزار کردن این آزمون استخدامی بوده است.
وی افزود: این آزمون استخدامی بین شهرداری های 14 استان کشور در روز پنج شنبه 22 دی ماه سال جاری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و با نظارت کامل همه دستگاه های نظارتی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها، آمادگی کامل برای برگزاری این آزمون را در همان تاریخ اعلام شده قبلی داشت افزود: نظارت و دقت بیشتر در برگزاری این آزمون از سوی سازمان سنجش مهمترین دلیل در تعویق یک هفته ای آن بود.
کوشش تبار ، تعداد افراد ثبت نام شده درآزمون استخدامی شهرداری‌ها را 127هزار نفر در 14 استان برای 559 شهرداری برشمرد و افزود: از میان این تعداد متقاضی و افراد شرکت کننده، پنج هزار و500 نفر جذب شهرداری‌ها خواهند شد.
وی اضافه کرد: افراد قبول شده که بیشترین نمره کتبی آزمون را کسب کرده‌اند به طور مستقیم جذب شهرداری مربوطه خواهد شد و هیچ گونه مصاحبه‌ای در بعد از قبولی فرد وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم ، عدم درآمد زائی پایدار و تخصصی نبودن نیروی انسانی در بسیاری از شهرداری‌ها استان را مشکل شهرداری‌ها برشمرد.
مهندس منوچهر حبیبی، بودجه اختصاصی به شهرداری‌های 16 گانه این استان را در سال جاری را 600 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این اعتبار را دولت برای ساماندهی و خدمات رسانی بیشتر شهرداری‌ها به مردم، کمک کرده است.
وی با بیان اینکه، اغلب شهرداری‌های استان از محل عوارض و کمک‌های دولت کار خدمات رسانی و حقوق پرسنل را تامین می‌کنند، تصریح کرد: به دلیل نبود صنایع مادر و بزرگ و منابع کافی برای سرمایه گذاری عملا شهرداری‌ها را برای خدمات رسانی و درامدزائی با مشکل مواجه کرده است.

حبیبی از دیگر مشکلات شهرداری‌ها به ازدیاد نیروی انسانی غیر متخصص و کمبود ماشین آلات مورد نیاز اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا هفت سازمان در شهرداری‌ها مشغول به خدمات رسانی هستند که به دلیل نوپا بودن مشکلات خاص خود را دارند.
وی تعداد پرسنل شهرداری‌های 16 گانه استان را حدود یک هزار و 439 نفر عنوان کرد و افزود: 60درصد این نیروها دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت