امروز : یکشنبه, 23 خرداد 1400

اظهار نظر عضو شورای اسلامی شهر در رابطه با تقاطع غیر همسطح

اظهار نظر عضو شورای اسلامی شهر در رابطه با تقاطع غیر همسطح

 

حال که ما اعضای شورای شهر به لطف خداوند بزرگ و مطابق قانون و با خواست و اراده مستقیم شهروندان عالیقدر توانسته ایم به ترکیب شورا راه بیابیم و در آغازین فعالیت کاری نیز سوگند یاد کنیم که صادقانه انجام وظیفه نمائیم، قدر مسلم قبل از رای مثبت یا منفی به هر طرح و لایحه ای، ضرورت دارد که بنده نوعی به وکالت از مردم، نظر مشورتی کارشناسان اهل فن را کسب و ازدانش صاحب نظران حوزه های مرتبط بهره جسته و سپس در جلسه رسمی شورا حاضر و قادر به اتخاذ تصمیمی پخته تر باشم،که متعاقب در دفاع از تصمیم خودم مردد نبوده و هر چند که به مصوبه ای رای مخالف داده باشم ، و لیکن به پشتوانه مشاوره های فنی ام با قاطعیت به بیان دلایل مخالفتم بپردازم که اگر چنین نباشد و محافظه کارانه نقطه نظراتم را پنهان و از بیان آن امتناع ورزم آن هم به مصوبه ای که بخش کلانی از اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داده است ، بدون شک به درستی به این مهم نپرداخته ام !! از این رو با مروری کوتاه بر اینکه پیشنهاد اجرای طرح تقاطع غیر همسطح چهارراه خوشی توسط شهرداری پس از بحث های فراوان در مرحله اول با مخالفت اکثریت اعضای شورا از دستور کار خارج و پس از گذشت مدتی مجددا با دفاع شهردار محترم به سختی توانست از تصویب شورا بگذرد ، در صدد بر آمدم تا به عمده دلایل مخالفتم با احداث چنین تقاطع غیر هم سطحی پرداخته و سپس در پایان ، مقصدم را از طرح موضوع عنوان نمایم: 1) همه ما خوب می دانیم که طی چندین سال گذشته علت عدم پیشرفت کمربندی جنوب شهر و حرکت لاک پشتی آن تزریق اعتبارات قطره چکانی است و با این وجود از نزدیکی ستاد فرماندهی محترم نیروی انتظامی کار شروع و تا نزدیکی کال پسته (حصار شیرعلی ) پیش رفته است؛ آیا اختصاص اعتبار 86 میلیارد ریالی این تقاطع به کمربندی جنوب در کنار اعتبار خود پروژه اثر بخشی قابل توجهی را در پیشرفت آن بدنبال نداشت؟ و چنانچه به اهم و فی الاهم کردن این دو می پرداختیم کدام در اولیت کار قرار می گرفت؟ چه فرقی می کند که اعتبار اختصاص یافته دولتی است یا از منابع داخلی؟ 2) هر از چند گاهی به نقل از مدیران استانی تصمیم گیر در ارتباط با پروژه کنار گذر شمالی شهر شنیده می شود که تا پایان سال جاری یک لاین آن راه اندازی خواهد شد، دراین صورت با معطوف کردن توجه به پیشرفت کمربندی جنوب و راه اندازی کنار گذر شمال شهر ، آیا عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین و حتی تردد خیلی از وسائط نقلیه سبک مسافرین از قلب شهر کاهش نمی یافت؟ و عبارت و واژه کمربندی پس از گذشت قریب به چهل سال از کم توجهی مسئولان ، سنگینی و سایه خودرا از دوش خیابان شهید مدرس بر نمی داشت؟ و آهنگ جدائی خود را ساز نمی کرد ؟ و ما شاهد افت قابل توجه ترافیک در این خیابان نمی شدیم؟ 3) احداث تقاطع غیر همسطح بعدی در عبور کمربندی جنوب شهر از جاده بش قارداش (که در آینده پیش رو خواهد بود) چه هدفی را دنبال خواهد کرد؟ مگرنه این است که ورودی از شهر اسفراین را کنترل و توزیع متعادل و متوازنی از حرکت و تردد خودروها را به سمت تهران – مشهد و داخل شهر می بایست بر خود هموار سازد؟ 4) چنانچه با حوصله به پیشنهاد زیر گذر به جای روگذر کمی توجه می شد ، آیا با هزینه بسیار کمتر و سرعت بالاتر موضوع قابل تدبیر نبود؟ آیا در عصری که در قلب اقیانوس ها شاهد اجرای پروژه های عظیمی هستیم ، مطرح کردن آبهای زیرزمینی آن هم برای یک زیر گذری با این قواره عجیب به نظر نمی رسد؟ 5) و نکته جالب توجه و تامل ، اینکه اتومبیل هایی که از سمت مشهد سوار بر این پل رو گذر می شوند به محض فرود از پل با چراغ قرمز تقاطع قیام و سپس فردوسی مواجه می شوند و آیا فاصله کم بین تقاطع قیام و این تقاطع غیرهمسطح پس خورد توقف را به پای این تقاطع نخواهد کشانید؟ و لازم است اضافه نمایم که در جلسه ای که اخیرا در شورای شهر میزبان هر دو نماینده محترم مجلس بودیم به عقیده یکی از این عزیزان چنین هزینه سنگینی در شرایط فعلی شهر از الویت قابل توجهی برخوردار نیست و به عقیده ایشان چنانچه امکان تجدید نظر صورت بگیرد و چنین اعتباراتی صرف پروژه های مهمتری گردد به صلاح شهر است . و حال نتیجه و مخلص کلام اینکه : جناب آقای شهردار جنابعالی بهتر می دانید که بار دوم که این پروژه توانست از شورا رای بگیرد دفاع محکم شما در توجیهه آن و ضمانت و قول حتمی برای اجرای 14 ماهه آن بود و اینک نمی دانم که چقدر اطلاع دارید که نه تنها اکثر کسبه مستاجر مسیر مجبور به ترک محل کسب خود شده اند که بلکه مالکین کاسب محل نیز برای ادامه کسب و کار خود در جستجوی مکان دیگری هستند و لذا در نهایت احترام کامل به مصوبه شورا که به سختی به اکثریت رسید، ضمن تشکر از زحمات شما و همکاران گرانقدرتان متواضعانه استدعای بذل توجه به این مهم و مجدانه تمنای اجرای پروژه را در بازده زمانی مقرر 14 ماهه به جهت جلو گیری از تضییع حقوقات کسبه محل دارم . رضا فیروزه عضو شورای اسلامی شهربجنورد

اتفاقیه، 91/6/6

  • بازدید امروز: 460
  • بازدید دیروز: 366
  • بازدید ماه: 7952
  • بازدید سال: 28131
  • بازدید کل: 1194801
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت