امروز : یکشنبه, 11 شهریور 1403

نمایندگان، پیگیر مطالبات مردم

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر:

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه ای که با دعوت از نمایندگان مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی انجام شده بود گفت: بجنورد به عنوان مرکز استان خراسان شمالی با مشکلات و مسائل عدیده روبرو است که باید رسیدگی به آن رامورد توجه قرار گیرد. سید محمد لنگری افزود: شهر بجنورد به علت نبود زیرساخت های اولیه با محرومیت های بیشتری مواجهه است. وی اظهار داشت: باید مشکلات و موانع مدیریت شهری در مرکز استان مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و برای فراهم سازی

زیر ساخت های شهری اعتبارات ویژه دولتی درنظر گرفته شود. وی برخی از مشکلات اساسی شهر بجنورد را چنین بیان کرد: نبود منابع درآمدی پایدار برای اجرای پروژه ها، ترافیک سنگین در شهر، عدم راه اندازی کنار گذر شمالی و جنوبی شهر، آلودگی هوا با توجه به کارخانه ها و شهرک های صنعتی که در مسیر بادهای غالب شهر قرار دارند، پایانه مسافربری، استقرار ادارات دولتی در بافت مرکزی شهر، بدهکاری ادارات دولتی به شهرداری، هزینه سنگین بیمه تأمین اجتماعی و نظام مهندسی از همه مهم تر محدود کردن اختیارات شوراها.  نمایندگان مردم بجنورد در این جلسه به اتفاق نظر تأکید کردند:  باید برای پیگیری و به نتیجه رساندن مسائل و مشکلات استان از مجاری قانونی استفاده شود وباید مصرانه مسائل را  پیگیری کرد و گام به گام به جلو رفت. همچنین اشاره داشتند: قریب به 70 تا 80 پروژه عمرانی در سطح استان در حال اجرا است که دارای بودجه ملی ردیف 215 می باشد. همچنین اظهار داشتند: با اجرایی شدن سد بش قارداش و اختصاص بودجه ملی ردیف 215، تحولی در بخش گردشگری، اشتغال زایی و ... را شاهد باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه تأکید کردند: در حال حاضر با این همه تلاش ها و هماهنگی های مسئولین با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در اکثر شاخص های توسعه از استان های دیگر عقب هستیم و جبران عقب ماندگی و محدودیت های استان را عدم آشنایی مدیران استانی با قوانین بودجه ملی و عدم توانایی در پیگیری و استفاده از بودجه ملی اعلام کردند. در ادامه این  نشست هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر به طور جداگانه به نقطه نظرات خود در خصوص فراهم ساختن زیرساخت ها و ارتقاء شاخصه های توسعه در استان و شهر بجنورد تأکید و اظهار امیدواری کردند: با هماهنگی نمایندگان مجلس و پیگیری و تلاش مسئولین و مدیران مربوطه بتوانیم عقب ماندگی و محدودیت ها را از چهره استان به ویژه شهر بجنورد بزداییم.

در پایان مقرر شد ماهانه دو جلسه با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شورای اسلامی شهر تشکیل شود.

ت مردم

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت