امروز : یکشنبه, 07 مرداد 1403

برخورد با واحدهای آلاینده منوط به راه‌اندازی شهرك است

 

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی بجنورد:

برخورد با واحدهای آلاینده منوط به راه‌اندازی شهرک است

 

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی بجنورد و عضو کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری بجنورد با اشاره به ضرورت تسریع در راه اندازی شهرک صنوف آلاینده گفت: برخورد جدی‌تر با واحدهای آلاینده در این شهر منوط به راه اندازی شهرک است.

سید اسماعیل سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به وجود صنایع متعدد آلاینده در این شهر اظهار کرد: اکنون به خاطر آماده نبودن شهرک صنوف آلاینده عملاً دست این کمیسیون برای تعطیلی و برخورد با واحدهای صنفی آلاینده بجنورد بسته است.

وی با بیان اینکه از چند سال قبل شهرک صنوف آلاینده در ضلع غربی شهرک صنعتی بیدک در حال آماده سازی است، گفت: با این وجود هنوز زیرساخت‌ها از سوی دستگاه‌های خدمات رسان آماده نشده است.

سیدی با اشاره به اینکه این کمیسیون برای کاهش آلودگی اقدام به تذکر و اخطار به واحدهای صنفی آلاینده برای رعایت موارد قانونی را ارائه می‌کند، تصریح کرد: با این وجود بهترین راه برای رفع آلایندگی از این شهر انتقال این واحدها به شهرک صنوف آلاینده بوده که تاکنون شرایط برای تحقق آن فراهم نشده است.

وی وسعت شهرک صنوف آلاینده در غرب بجنورد را 44 هکتار عنوان کرد و گفت: شهرداری تاکنون چهار میلیارد و 180 میلیون تومان برای گذر بندی و آماده سازی اراضی هزینه کرده است.

عضو کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری بجنورد با تاکید بر تسریع در آماده سازی این شهرک و انجام تعهدات از سوی دستگاه‌های متولی خاطرنشان کرد: اکنون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کمیسیون ماده بند 20 فعالیت واحدهای صنوف آلاینده بوده که همواره از سوی شهروندان مورد اعتراض بوده است.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/9/14

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت