صفحه نخست / [full-link]كميسيون نظارت و پيگيري (حقوقي) دوره چهارم[/full-link]

كميسيون نظارت و پيگيري (حقوقي) دوره چهارم

رئيس كميسيون نظارت و پيگيري (حقوقي): علي اكبر هاتفي
نايب رئيس كميسيون نظارت و پيگيري(حقوقي): سیده صبری سيدي

 

اعضاي كميسيون نظارت و پيگيري(حقوقي):
سيدعباس حسيني
حسین پیلتن
رضا فیروزه
اعظم السادات افشین فر
سيدجليل كشميري
جمشيد گريواني
علیرضا باغچقی

 

 

صورتجلسه شماره 1 مورخه 27/6/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

پیرو دعوت بعمل آمده توسط کمیسیون ، جلسه ای با حضور رئیس شورا ، نایب رئیس ، رئیس کمیسیون ، دادستان محترم عمومی و انقلاب ، مدیرکل محترم ورزش و جوانان ، رئیس محترم هیات والیبال استان بهمراه هیات رئیسه ، علیرضا باغچقی عضو محترم کمیسیون ، سید حسین نقیب عضو محترم شورا ، مسئولین محترم باشگاه ورزشی پارسیان و آقای احمد معظمی از ستاد توسعه مردمی استان رای ساعت ۱۸ روز چهارشنبه مورخه ۲۷/۶/۹۲ در محل سالن جلسات شورا با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد و خاندان مطهرش برگزار گردید .

ابتدا رئیس کمیسیون ضمن عرض خیرمقدم در خصوص اهمیت و جایگاه ورزش در نزد جوانان و اجتماع، بیاناتی ایراد و سپس رئیس شورا اشاره نمودند پرداختن به ورزش و فرهنگ هزینه نیست بلکه سرمایه گذاریست و با توجه به افزایش گروه سنی جوان در بجنورد ، بایستی به مقوله ورزش ، حرفه ای تر پرداخته شود .

سپس دادستان محترم ضمن تبریک آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر بویژه با ورود به مسایل فرهنگی ، اجتماعی ورزشی ، ابراز خرسندی نمود و با اشاره به اینکه صادق ترین ، بهترین و توانمند ترین نیروها را در بجنورد داریم شورای شهر میتواند موثر تر باشد و ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت و همکاری ، ورزش را یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که شورا بایستی به آن بپردازد .

مدیرکل محترم ورزش و جوانان با پرداختن به گزارش و ارایه عملکرد ، از عدم اعتبارات ورزشی و حتی نگهداری مجموعه های ورزشی و هزینه های آب ، برق ، گاز و ...صحبت نمود و اشاره کرد که جدیدا به هر هیات ورزشی ۱۶۵ هزار تومان پرداخت شده است رئیس هیات والیبال استان ضمن تقدیر و تشکر از شورای جدید، خواستار جلسه با نمایندگان استان و استاندار شد و جلسه کارگروه ورزشی با هیاتها را ضروری دانست

نایب رئیس شورا عنوان نمود بایستی از سایر شهرستانها که شورا و شهرداری ها حامیان ورزش هستند راهکار گرفت تا بتوان بهتر در خدمت ورزش بود.

 

 

صورتجلسه شماره ۲ مورخه ۸/۷/۹۲ کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر بجنورد

 

پیرو دعوت بعمل آمده شماره 1.ک.ن.پ رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری آقای هاتفی که بصورت پیامک به اطلاع اعضای کمیسیون ارسال گردید جلسه کمیسیون ساعت 5 بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخه 27/6/92 با ذکر آیاتی چند از کلام الله مجید و ترجمه آن که توسط یکی از اعضای کمیسیون قرائت شد آغاز گردید .

در ابتدا رئیس جلسه ضمن عرض خیر مقدم خدمت اعضاء به قرائت باقیمانده آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر از فصل ششم پرداخته و بحث و تبادل نظر پیرامون ماده های آئین نامه و اصلاح آن تا فصل یازدهم ادامه و مابقی به جلسه دیگری موکول گردید.

 

 

صورتجلسه شماره2 مورخه 3/7/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

بر اساس دعوتنامه شماره 2 ک. ن پ مورخه 2/7/92 رئیس کمیسیون آقای هاتفی جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری در روزچهارشنبه مورخه 3/7/92 ساعت 10/16 دقیقه با ذکر تلاوتی چند از کلام الله مجید تشکیل گردید در ابتدا آقای هاتفی ضمن خوش آمدگویی خدمت حاضرین در جلسه، اولین دستور جلسه را قرائت نمودند و اولین موضوع بحث مطالبات سازمان آرامستان بابت 10% فروش قبور معصوم زاده که از سال 1387 پرداخت نگردیده مورد بررسی قرار و بعد از استماع سخنان آقای میر شاهی و آقای لنگری و بقیه حاضرین در جلسه تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید.

1-مقرر گردید در روز آینده جلسه ای با حضور سرپرست محترم شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر و مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه تشکیل و در مورد نحوه پرداخت مطالبات 10%فروش قبور در معصوم زاده حدالمکان بصورت نقدی به توافق برسند و اگر در جلسه فوق توافقی حاصل نشد بلافاصله شهرداری برابر رای کمیسیون ماده 77 نسبت به توقیف حسابهای اوقاف و امور خیریه بابت مطالبات اقدام نماید.

2-در مورد مطالبات اداره برق از شهرداری بجنورد به مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان مقرر گردید جلسه ای با حضور سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر و مسئولین برق بجنورد تشکیل تا حدالمکان با تعامل مراتب مورد حل و فصل گیرد در غیر این صورت شهرداری طبق رای کمیسیون ماده 77 برای اخذ
موارد حق الارض اقدام نماید و اگر وحدت رویه در دیوان عدالت اداری مبنی بر محکوم شدن شهرداری بجنورد برای حق الارض شده مراتب کان لم یکن تلقی خواهد شد.

3-در مورد مطالبه شهرداری از دانشگاه علوم پزشکی مقرر گردید جلسه ای با حضور سرپرست محترم شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر تشکیل و سپس از طریق به اجرا گذاشتن رای کمیسیون ماده 77 نسبت به اخذ مطالبات اقدام گردد.

4-جهت پیگیری مطالبات شهرداری از تربیت بدنی مقرر شد نامه نگاری با دفتر رهبری ادامه یابد تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.

 

 

صورتجلسه شماره3 مورخه 36/7/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

بر اساس دعوت بعمل آمده شماره 3.ک.ن.پ رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری آقای هاتفی که به صورت پیامک به اطلاع اعضای کمیسیون ارسال گردید جلسه کمیسیون ساعت 16 روز شنبه مورخه 6/7/92 با ذکر صلوات حاضرین تشکیل گردید .

در ابتدا رئیس جلسه ضمن عرض خیر مقدم خدمت اعضاء به قرائت باقیمانده اصلاح آئین نامه داخلی شورای اسلامی از فصل یازدهم تا ماده 85 وظایف رئیس شورا پرداخته بعلت اتمام وقت جلسه بقیه به جلسه بعدی موکول گردید .

 

 

صورتجلسه شماره4 مورخه 9/7/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

پیرو دعوتنامه رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی) به شماره 4.ک.ن.پ از اعضاء کمیسیون که بصورت پیامک ارسال گردید . جلسه کمیسیون ساعت 16:15 با ذکر صلوات حاضرین تشکیل گردید
در ابتدا رئیس کمیسیون ضمن خوش آمدگویی به حاضرین ادامه اصلاح آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر را قرائت نمودند که در نهایت بعد از بررسی و اصلاح بخشهایی از آئین نامه مراتب بشرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گردید بعد از ویرایش نسبت به تایپ و تکثیرآن برای اعضای شورای اسلامی شهر اقدام شود .

آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر بجنورد دارای 15 فصل

1- فصل اول کلیات : دارای 11 ماده

2-فصل دوم :اعتبار جلسات شورا و انتخاب هیات رئیسه دائمی و نحوه اداره جلسات دارای 2 ماده

3-فصل سوم : کمیسیونها ، کمیته ها – بررسی لوایح و طرحها در شورا دارای 15 ماده

4-فصل چهارم و پنجم : جلسات رسمی شورا و لزوم حضور اعضاء دارای 28 ماده

5-فصل ششم : حضور شهردار و سایر مسئولین ذی ربط ، نحوه شور لوایح طرح دارای 3 ماده

6-فصل هفتم : ترتیب لوایح و طرحها ها و مسکوت ماندن آنها دارای 8 ماده

7-فصل هشتم : اقسام اخذ رای دارای 8 ماده

8-فصل نهم : معرفی شهردار بجنورد و رای اعتماد دارای2 ماده

9- فصل دهم ، تعطیلا ت ، مرخصی ها ، نمایندگان شورای شهر در مجامع دیگر دارای 3 ماده

10-فصل یازدهم :نحوه استقرار مخبرین جراید و تماشاچیان و مدعوین شورا دارای 1 ماده

11-فصل دوازدهم :کمیته های ناظر بر مناطق شهری دارای 6 ماده

12-فصل سیزدهم : وظایف و مسئولیت اعضای هیات رئیسه و ادارات شورا دارای 3 ماده

13-فصل چهاردهم : حقوق اعضای شورای شهر ، تفسیر قوانین و آیین نامه دارای 3 ماده

 

 

صورتجلسه شماره5 مورخه 15/8/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

براساس دعوت بعمل آمده از اعضای کمیسیون و مدعوین که بصورت پیامک توسط آقای هاتفی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری حقوقی شورای اسلامی شهر ارسال گردید جلسه کمیسیون ساعت 16:30 روز چهارشنبه مورخه 15/8/92 در محل سالن شورا با ذکر تلاوتی چند از کلام ا... مجید تشکیل گردید .

در ابتدا آقای هاتفی ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از میهمانان حاضر در جلسه به قرائت نامه های رسیده به کمیسیون پرداختند که بعد از استماع سخنان اعضا و مدعوین پیرامون درخواستهای شهرداری در نهایت تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید :

1- نامه شماره 39816/10/92 مورخه 7/7/92 شهرداری بجنورد قرائت اعضای کمیسیون موافقت خود را در مورد پرداخت حق بیمه به مبلغ 000/000/450 ریال اعلام داشته مشروط به اینکه آقای علی گودرزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی کادر عملیاتی بودن آقای حبیب ا... رضایی را تایید نماید .

2- نامه شماره 1547/5. خ مورخه 16/6/92 آقای عباس هاشمی قرائت پس از توضیحات مسئولین شهرداری اعضای کمیسیون مخالفت خود را با درخواست فوق اعلام داشتند .

3- نامه شماره 40951/10/92 مورخه 13/7/92 شهرداری مبنی بر تایید پیش نویس قرارداد اجاره عرصه جهت سایتهای میکرو bts شرکت مخابرات مطرح ، اعضای کمیسیون موافقت خود را اعلام داشتند .

4- نامه شماره 1835/1/4121 مورخه 28/6/92 فرمانداری محترم شهرستان بجنورد در خصوص ابهام در قرارداد شرکت تبلیغات ایده مطرح ، مقرر گردید شهرداری میزان طلب نامبرده به شهردرای را محاسبه بعد از تهاتر مراتب را به شورای اسلامی شهر اعلام نماید آقای روشن ضمیر مراتب پیگیری را که در حال انجام است بصورت مکتوب برای شورای اسلامی شهر ارسال خواهد داشت .تا مادامیکه سازمان بازرسی نظریه نهایی را به شهرداری اعلام نکرده شهرداری هیچگونه قرارداد با نامبرده نخواهد داشت .

5- نامه شماره 46688/10/92 مورخه 7/8/92 در مورد ضررویت جذب نیرو بمدت یکماه و جابجائی ردیف هزینه آموزشی شهروندان به مبلغ 000/000/500 ریال (ماده پنج ) و (وظیفه خدمات شهری به مبلغ 000/000/500 ) کسر و به ماده یک حقوق و اجرت کارگران روزمزد به مبلغ 000/000/000/1 ریال وظیفه خدمات شهری اضافه و در متمم بودجه 92 اصلاح گرد مطرح، اعضای کمیسیون موافقت خود را اعلام داشتند .

6- نامه شماره 42688/10/92 مورخه 18/7/92 شهردرای در مورد مطالعات بازنگری طرح جامع و جانمایی کمپ اسکان مسافران در اراضی پارک باباامان طرح شورای اسلامی شهر با طرح فوق اعلام مخالفت نمودند .

7-آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر پس از اصلاح مورد تایید اعضای کمیسیون قرار گرفت .

8-درخواشت شرکت تعاونی مسکن به مدیریت آقای جوکار مبنی بر حل و فصل زمین واقع در اراضی جنب فرودگاه مطرح بعد از توضحات آقایان ستوده ، ایرجی ، گودرزی، لنگری که هر یک از آنها در جریان موضوع توافق فی مابین شرکت تعاونی و شهرداری بودند مورد بررسی قرار مقرر گردید در صورت ارائه قولنامه های عادی تنفیذ شده توسط مالکین که در زمین فوق سهم دارند (ارائه مستندات مالکیت) به شهردرای قبل از تصویب توافقنامه کمیسیون موافقت خود را مبنی بر حل و فصل مشکل زمین اعلام میدارد .

9- نامه شماره 11488 مورخه 24/6/92 اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی درباره شرکت پیراسته جویان در مورد عدم رضایت کارگران از شرکت مربوطه و عدم دارا بودن تایید اداره کل و تعیین تکلیف وضعیت فعلی شرکت مورد بررسی قرار بعد از توضیحات مسئولین شهرداری و شخص سرپرست شهردار و پیمانکار آقای ایزانلو اعضای کمیسیون موافقت خودر ا با تمدید قرار بعد از توضیحات نامبرده اعلام داشتند بدیهی است آقای روشن ضمیر قول مساعد دادند تا بدهی های نامبرده را پرداخت تا ایشان بتوانند مجوز ادامه کار را دریافت و به شهرداری ارائه نمایند .

 


صورتجلسه شماره6 مورخه 29/8/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

براساس دعوتنامه شماره 6.ک.ن.پ مورخه 27/8/92 رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

شورای اسلامی شهر آقای علی اکیر هاتفی جلسه کمیسیون در ساعت 12 ظهر مورخه 29/8/92 در محل سالن شورا تشکیل گردید .

در ابتدا رئیس کمیسیون ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت حاضرین در مورد دستور جلسه سکونتگاههای غیر رسمی و واگذاری خدمات سخنانی به آنها ایراد و سپس حاضرین در جلسه بشرح ذیل در مورد موضوع نقطه نظرات خود را اعلام نمودند .

آقای رضوانی شهرداری منطقه مهر؛ افراد ساکن در سکونتگاههای غیر رسمی برای مراجعه و دریافت جوابیه استعلام به شهرداری می نمایند بخاطر عدم تمکن مالی قادر به پرداخت هزینه های محاسبه شده ندارند بسیاری از تفکیکهای انجام گرفته غیر قانونی است ، ساختمانهای ساخته شده خلاف اصول شهرسازی است ، میتوانیم براساس ضوابط آنها را ساماندهی و بدهکاری آنها را بصورت معقول وصول و یا به دفعات بعدی استعلام موکول نمائیم .

آقای لنگری؛ این موضوع را می توان در سه قسمت تقسیم بندی کرد الف: روستاهایی که موجود بودند و کد داشته اند ولی طرح هادی نداشتند . ب: روستاهایی که دارای طرح هادی هستند .ج: روستاهایی که نه طرح هادی دارند و نه ضابطه ای بر آنها حاکم بوده است .

برای حل مشکلات فوق باید شهرداری لایحه ای تنظیم و بصورت ضابطه مند به شورای اسلامی شهر ارسال دارند تا پس از بررسی تصویب و اجرا شود .

آقای شکری ؛برای امر فوق برای اینکه مراتب طرح تفضیلی رعایت گردد شهرداری پرونده ها را به کمیسیون ماده صد ارجاع دهد بعد از اینکه جرائم مربوط مشخص گردید آنوفت ملک دارای پرونده در شهرداری خواهد بود و اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر طی تصویب لایحه های افرادیکه دارای تمکن مالی نیستند را بدهکار و به استعلام بعدی موکول نماید .

آقای حسینی ؛ افرادیکه در روستاهای دارای طرح هادی هستند باید برسمیت بشناسیم باید برای منازلی که بعد از طرح تفصیلی داخل محدوده آمده اند چاره جویی کنیم باید برای منازل دارای قولنامه طبق ظابطه تدوین شده پروانه بدهیم ، باید رسانه ها در این خصوص به مردم آگاهی بدهند .

آقای روشن ضمیر؛ لایحه ای در معاونت شهرسازی در خصوص سکونتگاههای غیر رسمی تدوین شده که برای تصویب به شورا ارسال خواهد شد .

آقای ستوده ؛ مراجعه کننده به شهرداری غیر از مواردیکه داخل کاربریها قرار دارند مشکل ندارند مشکل اصلی عدم تمکن مالی افراد برای پرداخت جرائم ملک به شهرداری است .

آقای گریوانی ؛قبلا مصوبه داشته ایم اگر ملکی یکی از امتیازهای انشعابات را داشت باید امتیاز بعدی نیز داده شود و بدهی موکول به استعلامات بعدی شود .

آقای کشمیری ؛ تیم کامل است ، قانون را دور نزنیم ، لایحه را سریعترتهیه کنند و باید آمار جامعی از وجود چندین ملک در دست داشته باشیم تا تصمیم بگیریم .

آقای باغچقی ؛ هم اکنون بدهی دولتها پرداخت نمی شود باید یک مقدار در خصوص افراد بی بضاعت نرمش
نشان دهیم .

آقای نوری ؛ چه شهرداری بخواهد و چه نخواهد استعلام جواب بدهد و یا ندهد هم شهرداری متضرر میشود و آبفا چرا که شخص متقاضی ناچار است که یا چاه حفر نماید که آلودگی را بهمراه خواهد داشت و یا انشعاب غیر مجاز وصل کند که هم حقوق شهرداری بخاطر آسفالت شکافی و هم حقوق آب و فاضلاب بخاطر برداشت آب پایمال خواهد شد . بنظر میرسد مسئولین باید فکری برای افراد بی بضاعت بکنند .

آقای ریحانی ؛ شرکت گاز ما از لحاظ واگذاری انشعاب گاز مشکل نداریم ، شهرداری پاسخ استعلام را بدهد ما امتیاز را واگذار میکنیم ، مردم ناچارند با فرارسیدن فصل زمستان یا غیر قانونی از همسایه ها گاز بگیرند و یا با دیگر مواد انرژی زا مثل گازوئیل و... گرمایش منزل را تامین نمایند .

آقای براتیان ؛ باید مشکل فوق بصورت ضابطه مند حل و فصل گردد تا ظرف مدت یک هفته لایحه ای در این مورد تهیه و به شورا جهت تصویب ارسال خواهیم کرد.

آقای حاجی زاده بخشدار ؛ محدوده ها بخوبی مشخص نیست محدوده خارج از روستا را دهیاریها نمی توانند کنترل نمایند و واحد اجرایی در این خصوص نداریم باید افراد متقاضی فعلا از انشعابات برخودار و در صدور پروانه و یا تمدید در استعلام بعدی جرائم وصول گردد .

آقای هاتفی ؛ ضمن تشکر مجدد از حاضرین در جلسه اظهار داشتند جمع بندی موضوع اینکه شهرداری موظف است ظرف مدت یک هفته لایحه ای در خصوص واگذاری انشعابات (آب ، برق، گاز، تلفن) به سکونتگاههای غیر رسمی تدوین و جهت تصویب به کمیسیون نظارو پیگیری که در هفته آینده ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخه 6/9/92 تشکیل خواهد شد ارائه نماید در غیر اینصورت بنابر پیشنهاد آقای لنگری شورا بصورت ارائه طرح موضوع را مورد تصویب و برای اجرا به شهرداری ارسال خواهد کرد .

 

 

صورتجلسه شماره7 مورخه 6/9/92 کمیسیون نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

پیرو دعوت بعمل آمده که بصورت پیامک توسط رئیس کمیسیون آقای هاتفی از اعضاء کمیسیون و مدعوین بعمل آمد جلسه کمیسیون ساعت 12 مورخه 6/9/92 با ذکر صلوات حاضرین تشکیل گردید در ابتدا آقای هاتفی ضمن خوش آمد خدمت مدعوین از آقای لنگری درخواست نمودند طرح تدوین شده را قرائت نمایند که بعد از ارائه طرح توسط آقای لنگری درخواست نمودند طرح تدوین شده را قرائت نمایند که بعد از ارائه طرح توسط آقای لنگری و بحث و بررسی موضوع و اظهار نظر حاضرین در جلسه در نهایت پاسخ استعلامات سکونتگاههای غیر رسمی (انشعابات برق ، گاز ، آب ) بشرح ذیل توسط شهرداری داده شود .

1- املاکی که دارای سند عادی یا رسمی که قبل از ورود به محدوده خدماتی ساخته شده اند و برمبنای نقشه های هوایی مورد تایید قرار گرفته اند بایستی جواب استعلام از طرف شهرداری جهت ارائه خدمات داده شود (مبنا براین است که این املاک در آن زمان ضوابطی نداشتند که رعایت کنند در اینگونه املاک در این مرحله عوارضات محاسبه نمی گردد).

2- املاکی که بعد از ورود به محدوده به هر دلیل یکبار از طریق شهرداری پاسخگویی شده باشد (یکبار جواب استعلام گرفته باشند) بایستی برای واگذاری خدمات مجددا پاسخگویی شوند در این مرحله عوارضات اخذ نمی گردد.

3- املاکی که دارای یکی از خدمات آب یا برق یا گاز را داشته باشند شهرداری با وضع موجود مجددا بایستی به آنها پاسخگویی نماید به شرط اینکه هیچگونه تفکیکی در ملک صورت نگرفته باشد و یا اضافه بنا در ملک صورت نگرفته باشد در این مرحله نیز عوارضات اخذ نمی گردد. در صورتیکه ملک تفکیک شده باشد رعایت حداقل ضوابط تفکیک الزامی است .

4- در صورتیکه ساختمان پس از ورود به محدوده خدماتی بنا شده باشد علاوه بر عوارض ملکی (شامل عوارض تفکیک ، کسری عرصه ، 147 و عوارض قولنامه می باشد ) عوارض اعیان و رای کمیسیون ماده 100 نیز محاسبه و پاسخگویی شود.)

5- املاکی که پس از ورود به محدوده به هر دلیل تفکیک شده باشد اخذ عوارض 147 قولنامه عادی و دیگر عوارض ذکر شده در دفترچه عوارضات جهت پاسخگویی الزامی می باشد .

6- پس از محاسبه عوارضات در بند (4و 5) در صورتیکه مالک تحت پوشش کمیته امدا یا بهزیستی باشد با معرفی نهادهای مربوطه و یا به تشخیص شهردار توانایی پرداخت عوارضات را نداشته باشد کل مبلغ عوارضات به اولین استعلام بعدی موکول می گردد. برای بقیه افراد با تشخیص شهردار می توان کل مبلغ عوارضات را حداکثر برای مدت دو سال تقسیط (بدون اخذ بهره تقسیط)نماید.

7- در املاکی که نیاز به عقب نشینی دارد در صورتیکه عقب نشینی فقط از عرصه باشد و به شرط اینکه میزان عقب نشینی بیش از 20 درصد کل ملک بنا شده پاسخگویی در هر صورت مشروط به عقب نشینی می باشد ولی در املاکی که عقب نشینی باعث تخریب اعیان گردد عقب نشینی به زمان تجدید بنا موکول میگردد.

1-7-در صورتیکه عقب نشینی در ملک بیش از 20 درصد کل ملک باشد برآورد خسارت وارده به ملک بصورت کارشناسی قبل و بعد از عقب نشینی الزامی است .

2-7- در املاکی که بخشی از عرصه و بخشی از اعیان در عقب نشینی قرار گیرد عقب نشینی در عرصه الزامی ولی عقب نشینی در اعیان به تجدید بنا موکول میگردد در عقب نشینی در سکونتگاههای غیر رسمی مصالح ساختمانی با نظر کارشناسی بصورت رایگان از طریق شهرداری در اختیار مالک قرار می گیرد .

تبصره 1: اعتبار این مصوبه از تاریخ تصویب حداکثر 6 ماه می باشد .

تبصره 2: کلیه عوارضات ملکی و قانون این املاک در زمان تجدید بنا و نقل و انتقال محاسبه و اخذ می گردد.

تبصره 3: روستاهایی که دارای طرح هادی بوده و وارد محدوده خدماتی شده اند رعایت ضوابط طرح هادی از تاریخ ابلاغ طرح هادی الزامی می باشد .

تبصره 4:شهرداری موظف است از مراجعه کنندگان و متقاضیان انشعابات تعهدی مبنی بر اینکه عواقب ایمنی صدور مجوز انشعابات بر عهده متقاضیان است اخذ گردد .

 


صورتجلسه شماره 8 مورخه 9/9/92 کمیسیون های مشترک

 

عمران و ترافیک ، نظارت و پیگیری (حقوقی)

پیرو دعوت بعمل آمده از اعضای دو کمیسیون عمران و ترافیک – نظارت و پیگیری (حقوقی) جلسه ساعت 17:20 روز شنبه مورخه 9/9/92 با ذکر تلاوتی چند از کلام ا... قران مجید تشکیل گردید .

در ابتدا رئیس کمیسیون عمران و ترافیک آقای نقیب پیرامون نامه های طرح در جلسه و حل مشکل شرکت کیش اوریناک سخنان مبسوطی ایراد و در ادامه هر یک از حاضرین نظرات پیشنهادی خود را اعلام که در نهایت تصمیمات ذیل اتخاذ گردید .

1- نامه شماره 47735/10/92 مورخه 12/8/92 شهرداری در خصوص تصمیمات متخذه در جلسه مشکلات پروژه سرمایه گذاری کیش اوریناک مورخه 9/8/92 مطرح ، مقرر گردید جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون عمران ، نماینده حقوقی شهرداری ، شهرداری و کارشناسان مرتبط با موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد

2-نامه شماره 38458/10/92 مورخه 2/7/92 شهرداری در خصوص توافقنامه فیمابین شهرداری و بانک ملی قرائت
مقرر گردید شهرداری بابت کسری پارکینگ بانک ملی از محل جریمه تعیین شده توسط کمیسیون ماده صد در همان محل و یا محل دیگری زمین برای پارکینگ خریداری نماید .

 

 

صورتجلسه شماره9مورخه 12/9/92 کمیسیون ، نظارت و پیگیری (حقوقی)


پیرو دعوتنامه که بصورت پیامک توسط رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر آقای هاتفی از اعضای کمیسیون و مدعوین بعمل آمد جلسه ساعت 12 ظهر روز سه شنبه مورخه 12/9/92 با ذکر صلوات حاضرین تشکیل گردید در ابتدا رئیس کمیسیون ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه به قرائت نامه های رسیده به کمیسیون پرداختند که پس از استماع سخنان حاضرین در جلسه در نهایت تصمیماتی بشرح ذیل اتخاذ گردید .

1- در مورد مشکلات فراروی دوشنبه بازار آقای روشن ضمیر توضیحاتی بشرح ذیل عنوان نمودند .

تعداد غرفه های سرپوشیده 237 عدد ،تعداد غرفه های روباز 122 عدد ،مساحت 353 متر مربع

مبلغ اجاره ماهیانه در سال 1390 مبلغ 000/500/41 ریال

مبلغ اجاره سالیانه در سال 1390 مبلغ 000/000/498 ریال

مبلغ اجاره ماهیانه در سال 1391 مبلغ 000/500/83 ریال

مبلغ اجاره سالیانه در سال 1391 مبلغ 000/000/002/1 ریال

در سال 92 مبلغ ماهیانه 000/850/91 ریال

اگر تا پایان سال سرما و یخبندان اجازه دهد 000/200/102/1 ریال

قرارداد با آقای حسن قاسمی از تاریخ 20/6/92 لغایت 19/6/93

2- در مورد استخر شهروند بعد از توضیحات آقای روشن ضمیر و تذکرات رئیس جلسه مقرر گردید شهرداری استخر را به مزایده گذاشته و مصوبه شورای اسلامی شهر را اتخاذ نماید .

3-در مورد درخواست خانم ضحی رحمانی به شماره نامه 47786/1/92 مورخه 13/8/92 بعد از توضیحات آقای ستوده و سخنان آقای هاتفی مقرر گردید آقای هاتفی با مالک مذاکره نماید تا نسبت به عقب نشینی بصورت پخی برای تردد وسیله نقلیه همسایگان انجام شود آنگاه شهرداری تفکیکی ملک را براساس توافق به انجام خواهد رسانید .

4-در مورد وضعیت موجود سد معبر بعد از استماع گزارش واحد اجرائیات مسئول و عوامل اجرایی در نهایت مقرر گردید شهرداری برای ساماندهی سد معابر طرحی تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال دارد .

5-در مورد پارکینگ چهارراه مخابرات بعد از توضیحات آقای مهدی دستپاک و مهندس حمیدی پیرامون ورود و خروج پارکینگ و موارد دیگر مقرر گردید آقای حمیدی دلایل و مستندات لازم در جهت نیاز به پارکینگ چهارراه را تدوین و ارائه نماید و پاسخ به فرمانداری محترم ارسال گردد.

 

 

صورتجلسه شماره10 مورخه20/9/92 کمیسیون ، نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

پیرو دعوتنامه رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری که بصورت پیامک از اعضای کمیسیون و مدعوین بعمل آمد جلسه کمیسیون در روز چهارشنبه مورخه 20/9/92 ساعت 17:30 با ذکر صلوات حاضرین در جلسه تشکیل گردید .

در ابتدا رئیس کمیسیون آقای هاتفی پیرامون اولین دستور جلسه چگونگی محاسبه مالیات بر درآمد سازمانها سخنان مبسوطی ایراد آنگاه هر یک از مدیران عامل سازمانهای تابعه شهرداری گزارشی از نحوه مالیات بر درآمد سازمان متبوع خود ارائه دادند و در ادامه سرپرست محترم شهرداری ، معاونت حمل و نقل ترافیکی ، رئیس دایره درآمد و دیگر مدعوین و آقای براتیان پیرامون موضوعات اظهار نظر کرده که در نهایت تصمیماتی بشرح ذیل اتخاذ گردید .

1- در رابطه با سازمانها براساس قانون تمامی دفاتر سازمانها باید لاک مهر و آنچه را که به مسئولین مالی سازمانها آموزش داده شد مد نظر قرار گیرد و مقرر گردید آقای براتیان بعد از جلوس در سمت شهردار بررسیهای کارشناسی در مورد سازمانهای تابعه بعمل آورده تا آن دسته از سازمانهایی که تماما هزینه بر دوش شهرداری میگذرند بصورت مدیریت اداره و در مورد سازمانهای نوپا پیشنهادات لازم به شهرداری ارائه گردد .

2-در مورد نحوه فروش سهم شهرداری از آپارتمانهای در دست ساخت طلای سفید ، هماک ، کیش ارویناک مقرر گردید جلسه ای مستقل تشکیل تا تصمیم گیری بعمل آید .

3- نامه شماره 52373/10/92 مورخه 4/9/92 شهرداری در خصوص تمدید قرارداد راهبری پارک ترافیک آقای حسین لنگری ، مطرح اعضای کمیسیون با افزایش 10% با راهبری آقای حسین لنگری موافقت نمودند .

4- نامه شماره 49408/10/92 مورخه 19/8/92 شهرداری در خصوص واگذاری مجدد اجاره جایگاه گاز CNG حکمت و ترمینال و ارکان به شرکت خاوران گاز مطرح اعضای کمیسیون با واگذاری جایگاهها بصورت ترک تشریفات موافقت نمودند .

5-نامه شماره 50931/10/92 مورخه 27/8/92 شهرداری بجنورد در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت تمیز گل برای پرسنل کشتارگاه صنعتی دام مطرح کمیسیون موافقت خود را فعلا با عقد قرارداد توسط شهرداری اعلام نموده و سپس مزایده برگزار شود .

 


صورتجلسه شماره11 مورخه27/9/92 کمیسیون ، نظارت و پیگیری (حقوقی)

 

پیرو دعوت بعمل آمده از اعضای کمیسیون نظارت و پیگیری و مدعوین که بصورت پیامک بعمل آمد جلسه کمیسیون در روز چهارشنبه مورخه 27/9/92 ساعت 17:30 با ذکر صلوات حاضرین در جلسه تشکیل گردید

در ابتدا رئیس کمیسیون از آقای محمد علی کشمیری و آقای محسن روشن ضمیر درخواست نمودندپیرامون چگونگی واگذاری سنگ شکن های شهید جباری به آقای لنگری گزارشی مبسوطی ارائه دهند که آقای کشمیری چگونگی اجاره سنگ شکن به بخش خصوصی را از ابتدا تاکنون بازگو و در این خصوص آقای روشن ضمیر و آقای سید حسین نقیب و سپس آقای گریوانی نقطه نظرات خود را ارائه و در نهایت تصمیماتی بشرح ذیل اتخاذ گردید :

1- با عنایت به اینکه شهرداری میزان بدهی راهبر سنگ شکن آقای لنگری بابت اجاره ماهیانه را محاسبه و به نامبرده ابلاغ نموده است لذا مقرر گردید ظرف مدت یک هفته نامبرده نسبت به تسویه حساب مبلغ بدهی اقدام نماید .

- از آنجائیکه براساس برآورد خسارت وارده به دستگاهها که توسط کارشناس به میزان قریب 418 میلیون تومان برآورد گردیده و مبلغ اعلام شده برای تحویل دستگاههای صفر بوده لذا پیشنهاد گردید با عنایت به اینکه دستگاههای موجود موقع تحویل به راهبر صفر نبوده بعلت قصور پیمانکار 50% برآورد خسارت وارده از نامبرده وصول گردد.

- پیشنهاد گردید بعد از برآورد میزان کل بدهی نامبرده به شهرداری در صورت نیاز شهرداری به مصالح نامبرده که بصورت دپو در محل سنگ شکن موجود می باشد و همچنین بچینگ موجود قیمت آن کارشناسی و با بدهی نامبرده تهاتر گردد.

- با عنایت به عقد قرارداد شهرداری با راهبر از جمله به غیر واگذار نکردن را مد نظر و حقی برای دیگر مراجعان وجود ندارد .

- مقرر گردید تا مادامیکه موضوع تحت پیگیری است توسط راهبر هیچگونه مصالح بفروش نرسیده و حق جابجایی هیچگونه وسایل را نخواهد داشت.

- شهرداری موظف است از تردد افراد غیر به سنگ شکن ها خودداری نماید میزان مبلغ کنداکتور نصب شده توسط نامبرده کارشناسی و در تهاتر منظور گردد .

2- نامه شماره 42469/10/92 مورخه 18/7/92 شهرداری در خصوص انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری و شرکت پشتیبان در خصوص شناسایی و شناسنامه دار نمودن کلیه تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و مغازه های تجاری مطرح ، کمیسیون موافقت خود را اصلاح قرارداد اعلام و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال نمایند .

3- از آنجائیکه هر گونه هزینه کرد در سنگ شکن های مورد اجاره طبق قرارداد باید با موافقت شهرداری صورت می پذیرفت لذا ارائه هر گونه فاکتور هزینه در زمانها که بدون موافقت مکتوب شهردار وقت و معاونین فنی و عمرانی شهرداری بوده و مستند به تاریخ و درخواست نمی باشد وجاهت نداشته و قابل وصول نمی باشد .

 

1 فروردین 1397, 03:30
بازگشت