امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.
شصت وچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
 

شصت و چهارمین  جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد  با حضور اعضاء شورا  و حجت الاسلام و المسلمین عظیم آسوده مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه 20 آبان ماه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار گردید
در ابتدای جلسه مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیرمقدم ، فرارسیدن ماه ربیع الاول و دهه مبارکه وقف را تبریک و تهنیت عرض نمودند.
در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده و مصوبات کمیسیون ها اقدام و پس از بحث و تبادل نظر ، رای گیری و صورتجلسه گردید.
میهمان این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بود که بمناسبت  دهه مبارکه وقف به این جلسه دعوت و حضور داشتند .
در این جلسه با مصوبه واگذاری ملک به مجمع خیرین برای احداث مرکز جامع سلامت همراه بود که البته این مسئله در جلسه گذشته شورا مصوب شده بود اما با توجه به نامه هیئت تطبیق فرمانداری ، دو مورد اصلاحیه با توجه به ابهام مصوبه در مورد نوع و مدت زمان بهره برداری انجام و مصوب شد.

مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه در مورد گلستان شهر نیزبیان نمودند: طبق صورت جلسه ای در این خصوص ، مقرر شده است قرارداد جاری بین بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره آماده سازی گلستان شهر خاتمه یابد و باقی مانده کار مطابق تفاهم نامه جدید پس از دریافت موافقت سازمان ملی زمین و مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شود.
محمدی ادامه داد: حدود 26 میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی گلستان شهر بین بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی در نظر گرفته شد که از این میزان  حدود 17 میلیارد تومان پرداخت شده و حدود 9 میلیارد تومان دیگر آن باقی مانده است.
همچنین در این جلسه دعوتنامه شرکت موسیاد ترکیه از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای شرکت در نمایشگاه 2 سالانه انجمن صنعت گران و بازرگانان مستقل ترکیه در استانبول مورد بررسی قرار گرفت که در آن دعوت نامه قید شده بود هزینه های رفت و آمد و اقامت بر عهده شرکت مذکور خواهد بود و اعضای شورا با این موضوع موافقت و آن را مصوب کردند.
در ادامه گزارش جامع درآمد و هزینه 6 ماه اول سال 97 شهرداری و شورای اسلامی شهر هم قرائت شد که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم که مهمان این جلسه بود گفت: در جلسه شورای اداری اعلام کرده ایم اداره ها و دستگاه ها نیازهای خود را اعلام کنند تا در حد توان بتوانیم به آن ها کمک کنیم.
وی با اشاره به آستان امامزاده سلطان سید عباس(ع) اظهارکرد: سالانه 25 میلیون زائر و مسافر از این مسیر عبور می کنند و باید برای استفاده مسافران از اماکن متبرکه اقدام کنیم.
ایشان درباره مجتمع فرهنگی آستان قدس رضوی هم بیان کرد: برای این موضوع آمادگی خود را به استانداری و آستان قدس رضوی اعلام کرده ایم اما مسئولان آستان قدس می گویند که زمین را به طور رایگان در اختیار آن ها بگذاریم که به لحاظ شرعی نمی توانیم این کار را انجام دهیم  و باید پول پذیره را پرداخت کنند.

وی افزود: در این راستا استانداری قبول کرده است پول پذیره را بپردازد که اگر مشکلات رفع شود موافقت سازمان نیز گرفته و این مجتمع احداث خواهد شد.
 وی خاطرنشان کرد: زمین امامزاده وقف است و از گذشته نیز قبرستان در آن وجود داشته و چیزی به عنوان فروش قبر در آن جا دیگر وجود ندارد. چون زمین وقف امامزاده است اگر هزینه ای دریافت می شود مربوط به آن است.

ایشان افزودند: هر قبری که ساخته می شود 2 تا  ۲٫۵ میلیون تومان به لحاظ عمرانی هزینه دارد.
وی خاطرنشان کرد: اعتباری که از ابتدای انقلاب تاکنون به این امامزاده اختصاص یافته فقط 150 تا 160 میلیون تومان بوده است.
 وی اضافه نمودند : بخشی از زمین مجتمع هماگ که وقف است، قراردادی برای آن تنظیم و تهیه شده و اعلام آمادگی کرده ایم تا مدیر آن مجموعه نیز بیایند و آن را امضا کنند  و در این زمینه هم هیچ مشکلی نداریم.
این جلسه ساعت 16 عصر با ذکر صلواتی به پایان رسید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت