صفحه نخست / سامانه شهرداری شهروند مدار، شهرداری پاسخگو فعال می شود

سامانه شهرداری شهروند مدار، شهرداری پاسخگو فعال می شود

 

شهردار بجنورد خبر داد:

سامانه شهرداری شهروند مدار، شهرداری پاسخگو فعال می شود

 

شهردار بجنورد از راه اندازی و فعال سازی سامانه 137 در راستای تحقق شعار شهرداری شهروند مدار و شهرداری پاسخگو به منظور ایجاد پل ارتباطی میان شهرداری و شهروندان بجنوردی از 28 دی ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بجنورد، روح اله براتیان با اعلام اینکه دفتر سامانه 137 در شهرداری بجنورد مستقر است، اظهار داشت: هدف راه اندازی این سامانه رسیدگی به شکایات مردمی است.

به گفته وی، با راه اندازی این سامانه در 28 دی ماه جاری، شهروندان می توانند با تماس با این شماره انتقادات، پیشنهادات و درخواست های خود را در طول شبانه روز از طریق این سامانه به شهرداری بجنورد اعلام کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه پوستر های تبلیغاتی فعال سازی این سامانه به منظور آگاه سازی عموم شهروندان در سطح شهر نصب خواهد شد، تصریح کرد: از ساعت 7.15 دقیقه صبح تا 14.15 بعد از ظهر همان روز تماس به صورت زنده ثبت خواهد شد و به تماس گیرنده کد رهگیری داده می شود.

شهردار بجنورد افزود: از ساعت 14.15 بعد از ظهر تا 7.15 دقیقه صبح فردا نیز تماس ها به صورت صوتی ضبط می شوند و به تماس گیرنده نیز کد رهگیری داده خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: پیشنهادات، انتقادات و درخواست های شهروندان که از طریق این سامانه ثبت می شود طی مدت 24 ساعت به شهرداران مناطق و سازمان های زیر مجموعه شهرداری ارسال خواهند شد تا موضوعات مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی همچنین افزود: پرونده های کدهای رهگیری اعلام شده به تماس گیرندگان تا زمانی که درخواست آنان اجرایی شوند، در سامانه باز است تا نتیجه درخواست ها به مرحله اجرا رسند و بعد از اجرای هر درخواست، پرسنل دفتر سامانه 137 با آنان تماس می گیرند و از آنان سوال می کنند آیا خواسته آنها مرتفع شده است یا خیر؟

افزون بر این، این مسئول خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه 1888 نیز در دستور کار قرار گرفته است تا شهروندانی که با مراجعه به شهرداری و یا در تماس با سامانه 137 به پاسخ درخواست های خود نرسیده اند، از طریق سامانه 1888 در ارتباط مستقیم با شهردار بتوانند موضوعات خود را مطرح کنند و به نتیجه برسند.

وی افزود: این سامانه نیز در آینده نزدیک فعال خواهد شد.

علاوه بر این، براتیان یادآور شد: تمامی درخواست هایی که از سوی شهروندان با امام جمعه شهر، استانداری، فرمانداری و یا از طریق صندوق های انتقادات و پیشنهادات شهرداری که در سطح شهر جانمایی شده اند به دفتر شهردار ارسال شود، مورد بررسی و پیگیری قرار خواهند گرفت.

26 دی 1392, 10:01
بازگشت