امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

یکصدو چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

یکصدو چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار گردید. یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، جناب آقایان دکتر سید احمد هاشمی سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی، دکتر محمد حسین انصاری مود رئیس محترم شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان شمالی، هادی زارعی شهردار بجنورد و اصحاب رسانه ساعت 10 صبح در محل ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز گردید و در ابتدای جلسه مهندس مهدی محمدی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن خیر مقدم به اعضای شورای اسلامی شهر ، میهمانان و اصحاب رسانه ، پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه میهمانی خدا را تبریک و تهنیت عرض نمودند. ایشان با اشاره به بخشی از آیه ی سوره مبارکه البقره ((عَسي‏ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسي‏ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون )) ((چه بسا چيزي را خوش نداشته باشيد، حال آن كه خيرِ شما در آن است. و يا چيزي را دوست داشته باشيد، حال آنكه شرِّ شما در آن است. و خدا مي‏داند، و شما نمي‏دانيد. )) بیماری کرونا باعث مشکلات و نگرانی های در جامعه شده است که در کنار این مشکلات به وجود آمده شاهد اتفاقات بسیار خوب نیز بوده ایم و با لطف پروردگار و همراهی و همدلی مردم و مسئولین در مدت زمان کوتاهی شاهد شکست و از بین رفتن این بیماری در کشور باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مسئولین ، پرسنل و کادر پزشکی بیمارستان ها که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند بیان داشت : امروز شاهد آن هستیم که به لطف پرودگار و تلاش های شبانه روزی حوزه بهداشت و درمان آمار بصورت نزولی و درحال کاهش است و این روند میسر نمی شد مگر با تلاش های بی وقفه حوزه بهداشت و درمان و همراهی و همکاری مردم شریف ایران که جای تقدیر و تشکر دارد.

مهندس محمدی اضافه نمود : زیر ساخت ها برای زندگی جدید و فاصله گذاری اجتماعی نیازمند به تقویت می باشد و امیدواریم در بازنگری مجدد بودجه سال 99 کشور توجه اعتباری ویژه ای جهت تقویت این زیر ساخت ها و کمک به هوشمند سازی شهر ها صورت پذیرد.

ایشان افزودند: حوزه بهداشت و مخصوصا در قسمت بخش دولتی مراکز دارای ظرفیتی هستند که نیازمند همراهی و همکاری مردم می باشد و اگر این همراهی صورت نپذیرد این مراکز دچار مشکل خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی با اشاره به حضور و همراهی حوزه مدیریت شهری از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان و ضد عفونی معابر سطح شهر و دیگر مجموعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی تقدیر و تشکر نمود.

دکتر سید احمد هاشمی گفت: از ابتدای اسفند تعدادی از بیمارستان های استان در شهر ها را برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه و به 650 تخت تجهیز کردیم که خوشبختانه تا کنون از 150 تا 160 تخت استفاده شد.

وی گفت: ویروس کرونا با وجود همه بدی ها و مشکلاتی که به همراه داشت نشان داد که حوزه بهداشت و درمان در بحران ها دچار مشکل می شود که نیازمند بازنگری و تدابیری می باشد.

دکتر هاشمی افزود: اولین بیمار مبتلا به کرونا در استان را روز سوم اسفند شناسایی کردیم که از استان قم آمده بود ولی به علت نداشتن تردد های خارج استانی وضعیت استان سفید بود که متاسفانه این سفید بودن وضعیت از جنبه هایی برخی تبعات را نیز به دنبال داشت مانند خرید های نوروزی که در 28 و 29 اسفند به پیک این بیماری رسیدیم.

ایشان با اشاره به بررسی و شناسایی مناطق پر خطر در سطح شهر افزودند: بیشترین مناطق درگیر بجنورد با این بیماری در خیابانهای «سیدی، معصوم زاده » و حد فاصل میدان شهید تا خیابان شریعتی جنوبی می باشد ولی در این میان بیشترین نگرانی ما در خصوص مناطق حاشیه شهر بود که خوشبختانه چون به مرکز شهر تردد نداشتند کمترین مبتلایان را در این مناطق داشتیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان در خصوص طرح غربالگری در استان گفت: با توجه به نبود زیرساخت های هوشمندسازی متاسفانه نتوانستیم بیش از 92 درصد مردم استان را غربالگری کنیم، در شهر بجنورد آمار غربالگری 87 درصد بود که می توان علتش را عدم همکاری و رغبت تعدادی از همشهریان و هم استانی ها در پاسخگویی به سرشماره تلفن 3040 و سامانه الکترونیکی غربالگری دانست.

وی درباره نظارت های بیشتر بر نانوایی ها اظهارکرد: در شهر بجنورد 7 مرکز جامع سلامت فعال و حدود 30 نفر مشغول به کار هستند و هر نفر باید از 300 مکان بازدید کند که نانوایی ها نیز جزو این اماکن می باشند و این حجم کار نظارت را برای ما سختر می کند.

دکتر هاشمی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری خوب مردم افزود: شاخص های اجتماعی سلامت که نقش موثرتری از بهداشت و درمان دارد و باید اهمیت داده شود و معتقدم 75 درصد سلامت جامعه به سازمان هایی غیر از وزارت بهداشت برمی گردد و خیلی از اداره ها و سازمان های مربوط باید در این شاخص ها هوشمند سازی شوند.

دکتر محمد حسین انصاری مود رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان شمالی نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اقدامات موثر و خوب شورای اسلامی شهر و شهرداری بجنورد گفت: شاهد پیشرفت های پزشکی خوبی در طول 40 سال اخیر بوده ایم در حال حاضربیش از 200 مطب خصوصی در شهر فعالیت دارند و تجهیزات ما نیز نسبت به گذشته تفاوت زیادی داشته است ولی بحران کرونا نشان داد که باز هم آسیب پذیر هستیم ونباید مغرور شویم.

ایشان افزوند: شیوع کرونا فرصتی شد تا به دنیا نگاه بهتری داشته باشیم، به طبیعت و چالش های که خودمان باعث آن شدیم، بیماری کرونا تلنگری بود به انسان و بشریت که نشان می دهد انسان با این همه پیشرفت های علمی چقدر در برابر یک موجود بسیار کوچک بنام ویروس آسیب پذیر است.

هادی زارعی شهردار بجنورد نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با ویروس کرونا گفت: اجرای اقدامات مربوط به مقابله با کرونا با برخی مشکلات فرهنگی و معضلات اقتصادی رو به رو است به طور مثال می توان به دستفروشان، زباله گردها و ... بیشتر به خاطر مشکلات اقتصادی و به ناچار در شهر حضور داشته و نسبت به عرضه اجناس و یا بازیافت زباله ها اقدام می کنند اشاره کرد که هم خود را به خطر انداخته و هم تهدیدی برای سلامتی شهروندان محسوب می شوند.

ایشان با اشاره به وظیفه اجتماعی و قانونی شهرداری در جمع آوری دستفروشان، زباله گردها ،متکدیان افزود: شهرداری تنها تا ۲۴ ساعت می تواند متکدیان را در مراکز خود نگهداری و سپس باید به نهادهای مسئول تحویل دهد.

وی اضافه کرد: در طرح جمع آوری زباله گردها با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، ۱۶۳ نفر زباله گرد در مرکز استان شناسایی شده اند که مقرر شده است با کمک شهرداری، دستگاه های مرتبط و خیرین مورد حمایت قرار گیرند.

شهردار بجنورد با تشریح اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: ضدعفونی معابر شهر در تمام نقاط شهر انجام شده است و برای آشنایی مردم با خطرات کرونا، توصیه های لازم با نصب بنر و توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شده و برای تامین سلامت مردم، حتی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای اتوبوس ها فاصله گذاری اجتماعی الزامی شده است.

هادی زارعی در پایان از خدمات شهرداری در دو شیفت خبر داد و گفت: در شرایط فعلی به دلیل تخفیفات عوارض شهرسازی مراجعات به شهرداری افزایش چشمگیری یافته است و به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تصمیم گرفته شد ساعت کاری را افزایش دهیم که شهروندان بتوانند همه روزه علاوه بر زمان اداری عصرها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از خدمات شهرداری بهره مند شوند و در ماه مبارک رمضان نیز خدمات بخش شهرسازی از ابتدای شروع ساعت کاری تا ساعت ۱۷ برقرار خواهد بود.

در ادامه این جلسه ضمن ارج نهادن به خدمات و تلاش های شبانه روزی حوزه بهداشت و درمان استان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد با اهداء لوح تقدیری از تلاش های بی وقفه دکتر هاشمی سرپرست دانشکده علوم پزشکی، دکتر انصاری مود رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان و کادر درمانی و جامعه پزشکی استان در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کردند.

در پایان جلسه نسبت به قرائت نامه های رسیده، کمیسیون توافقات شهرداری و مصوبات کمیسیون های شورا مطرح گردید که پس از بحث و تبادل نظر مصوب و صورتجلسه گردید.

 

 

 

این جلسه با ذکر صلواتی ساعت 15 به پایان رسید.

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت