امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

كاهش سن آسیب‌های اجتماعی در حواشی بجنورد

عضو شورای اسلامی بجنورد با اعلام اینکه حواشی این شهر با معضلات مختلف مواجه هستند، گفت: سن آسیب‌های اجتماعی در این قسمت از شهر کاهش یافته است.

جمشید گریوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به سکونت 70 هزار نفر از جمعیت 200 هزار نفری این شهر در سکونت گاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: افزایش شمار طلاق‌ها، بیکاری، اعتیاد از مهم‌ترین معضلات این مناطق در بجنورد به شمار می‌رود.

وی افزود: اکنون سن اعتیاد در این مناطق پایین یافته و به عنوان یک چالش جدی مطرح است.

گریوانی یکی از مهم‌ترین دلایل طلاق در بین اهالی حواشی شهر را بحث اعتیاد و بیکاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عده زیادی از این افراد به خاطر وضعیت ضعیف مالی به شورای شهر مراجعه می‌کنند،‌ تصریح کرد: متأسفانه این روند در حال افزایش بوده و به سمت بحران پیش می‌رود.

این عضو وشرای اسلامی شهر خواستار مساعدت بیشتر نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی از محرومان این منطقه از شهر شد و گفت: اکنون این دستگاه‌ها با ادعای نداشتن اعتبار پاسخگوی شایسته مراجعات عدیده نیستند.

عضو شورای اسلامی بجنورد تاکید کرد: آمار معضلات اجتماعی در این شهر بالا رفته و زندان‌ها مملو از زندانیان شده و باید دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در این زمینه تدبیر و این موضوع را جدی بگیرند.

وی نبود تأمین زیرساخت‌های لازم با وجود وعده‌های دولت برای کمک به شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت: این مناطق از نظر بهداشت در حداقل قرار داشته و بیم آن می‌رود که با کوچک‌ترین حوادث غیر مترقبه فاجعه انسانی رخ دهد.

گریوانی موریانه زدگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این مناطق یاد کرد و از مسئولان خواست تا به وعده‌های خود برای کمک به خانه‌های موریانه زده عمل کنند.

به گزارش فارس، 23 سکونتگاه غیر رسمی در بجنورد وجود داشته و این شهر را به عنوان یکی از شهرهای مواجه با معضل حاشیه نشینی روبه‌رو کرده است.

بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر (سکونت گاه‌های  غیر رسمی) 200 هزار نفر جمعیت دارد.  انتهای پیام/63002/آ

 

خبرگزاری فارس، 91/8/23

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت