امروز : سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

بجنورد سینما و مراكز تفریحی ندارد/ بیكاری مهم‌ترین دغدغه بجنوردی‌ها

عضو شورای اسلامی بجنورد عنوان کرد

بجنورد سینما و مراکز تفریحی ندارد/ بیکاری مهم‌ترین دغدغه بجنوردی‌ها

 

عضو شورای اسلامی بجنورد تاکید کرد: نبود سینما و مراکز تفریحی در این شهر مشکل‌ساز شده است.

جمشید گریوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه خراسان‌شمالی تنها استان در کشور بوده که فاقد سینما است، تصریح کرد: اکنون یک سال از تعطیلی تنها سینمای خراسان‌شمالی به بهانه آسیب‌پذیر بودن از سوی بخش خصوصی می‌گذرد.

وی افزود: طی این مدت هیچ‌گونه اقدام جدی برای بازسازی و احداث سینما قدس بجنورد از سوی سرمایه‌گذار و دستگاه‌های متولی انجام نشده است.

گریوانی با بیان اینکه نبود سینما و مراکز تفریحی در بجنورد مهم‌ترین مشکل برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود، گفت:‌ با وجود افزایش جمعیت این شهر به ویژه خیل کثیر جوانان، لیکن امکانات تفریحی در حد نازلی قرار دارد.

وی تصریح کرد:‌ اکثر این امکانات و مکان‌های تفریحی مربوط به سال‌های گذشته بوده و اماکن جدیدی برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان این شهر وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی بجنورد توسعه امکانات تفریحی و ورزشی در این شهر را ضروری عنوان کرد و گفت:‌ بجنورد نه تنها به عنوان یک شهر بلکه به عنوان مرکز خراسان‌شمالی و پیشانی استان نیازمند حمایت دولت برای اجرای طرح‌های مختلف تفریحی و عمرانی است.

گریوانی با اشاره به افزایش معضلات اجتماعی در این شهر افزود: بیکاری و نداشتن شغل در بجنورد به عنوان مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها و جوانان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اکنون بسیاری از جوانان به صرف نداشتن شغل و امنیت مالی، تن به ازدواج نمی‌دهند.

به گفته عضو شورای اسلامی بجنورد، بروز طلاق‌ها در این شهر نیز عمدتاً به خاطر نبود شغل و پرداخت نفقه از سوی سرپرستان خانواده‌ها، صورت می‌گیرد.

وی همچنین بالا بودن میزان اعتیاد در بجنورد را از مشکلات و معضلات اجتماعی خواند و یادآور شد: بی‌تردید با فراهم کردن بسترهای لازم برای جلوگیری از اعتیاد مثل توسعه اماکن تفریحی و ورزشی و همچنین فراهم کردن ساز و کار اشتغال‌زایی جوانان شاهد کاهش معضلات خواهیم بود.

به گزارش فارس، شهر بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر 200 هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/ع20/ض1002

 

خبرگزاری فارس، 91/7/30

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت