امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر با امام جمعه شهرستان بجنورد، حجة الاسلام یعقوبی، دیدار كردند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر:

اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، روز سه شنبه، 10/5/91، با امام جمعه شهرستان بجنورد دیدار کردند. در این دیدار، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ماه مبارک رمضان  و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توفیق روز افزون برای امام جمعه محترم، حجة الاسلام یعقوبی، از خدمات و زحمات چندین ساله حضرت آیة الله مهمان نواز، تقدیر کرد و از خداوند متعال صحت و سلامتی را برای وی خواستار شد.

در این دیدار، سید محمد لنگری امام جمعه شهر را پدر معنوی مردم عنوان کرد. وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر را با توجه به جمعیت شهر بجنورد، 7 نفر اعلام و بیان داشت: هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر با توجه به تخصص و تجربه چند ساله در شورای اسلامی شهر، در کمیسیون های مختلف فعال هستند. لنگری همچنین با معرفی اعضای شورای اسلامی شهر، سوابق و فعالیت های آنان را به اطلاع امام جمعه رساند.

در ادامه این دیدار، هر کدام از اعضای شورا، به طور جداگانه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و دیدگاه ها و دغدغه های خود را به امام جمعه شهر به شرح ذیل بیان داشتند:

ابراهیم امانی با بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی و فعالیت شورای اسلامی شهر، در این زمینه افزود: نبود یکپارچگی فعالیت های فرهنگی توسط متولیان فرهنگی شهر را یکی از مهمترین و دغدغه های در حال حاضر این شهر بیان داشت. وی همچنین طرحی را برای یکپارچگی فعالیت های فرهنگی شهر را که تهیه و تدیون شده بود، به ایشان ارائه نمود و با اعلام آمادگی همه جانبه تا ضمن ارشادات لازم در این خصوص، زمینه ایجاد فعالیت های فرهنگی در سطح شهر، به صورت منسجم فراهم گردد.

سید اسماعیل سیدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز ضمن برشمردن ویژگی های مردمان این خطه، وجود قومیت های مختلف در این شهر و وجود وحدت و همدلی در بین آنان و مسئولین شهر و استان را یکی از شاخصه های بارز این شهر عنوان کرد.

رضا فیروزه نیز با اشاره به جایگاه مهم نماز جمعه و ایجاد زمینه وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه با ایجاد زمینه حضور فعال مردم در فعالیت های فرهمگی اجتماعی و جذب سلایق مختلف را یکی از ویژگی های بارز این جایگاه و پایگاه معنوی عنوان کرد که نقش اصلی و کلیدی آن را امام جمعه محترم به عهده دارد.

جمشید گریوانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز با بیان دیدگاه های خود در زمینه فعالیت های مدیریت شهری گفت: نوپا بودن استان و تغییر پی در پی مدیران استان، باعث شده تا پتانسیل های بالقوه این شهر به صورت بالفعل در نیامده و باعث عقب ماندگی در بعضی از بخش های این شهر شده که در بعضی از مواقع مسائل بسیار محرز بوده که می طلبد حمایت های ویژه ای از جایگاه مهم این نهاد معنوی و نظارتی صورت گیرد تا تمام نهاد ها و ارگان ها در خدمت همه جانبه به مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

اعظم السادات افشین فر نیز با اشاره به مسائل و فعالیت های شورای اسلامی شهر در زمینه های مختلف شهری، مهمترین دغدغه خود را به عنوان نماینده بانوان، آموزش و نبود فضاهای رفاهی اختصاصی برای بانوان اعلام کرد. وی همچنین یادآور شد با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری اقداماتی را انجام داده اند، اما حل این مشکل، عزم جدی همه مسئولین شهر و استان را می طلبد تا بتوانیم شعارها را به مرحله عمل برسانیم. وی همچنین توجه ویژه به امور رفاهی بانوان، این قشر عظیم و موثر را خواستار شد.

حسین پیلتن، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز با برشمردن دیدگاه های خود نسبت به مسائل مدیریت شهری، مهمترین موانع و مشکلات این شهر را که نبود زیرساخت ها، حاشیه نشینی، مهاجرت بی رویه و ... است را از جمله نگرانی های خود برشمرد. وی همچنین یکی از فعالیت ها و اقدامات موثر شورای اسلامی شهر بجنورد را ایجاد فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه های عمومی در محلات، خانه های فرهنگ و ایجاد دفاتر شورایاری چند منظوره در محلات 60 گانه بجنورد عنوان کرد.

پیلتن در بخش دیگری از صحبت های خود، توجه ویژه به مساجد سطح شهر و فعال نمودن آنان و ایجاد انگیزه در جذب جوانان را یکی از مهمترین راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی اعلام کرد و تاکید کرد نظارت و ارشادات امام جمعه محترم به متولیان امر، می تواند آثار بسیار خوبی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این دیدار، حجة الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرستان بجنورد با قدردانی از زحمات حضرت آیة الله مهمان نواز در سنگر امام جمعه این شهر، از منتخبین مردم به جهت گزارش عملکرد و فعالیت ها و بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود به عنوان نمایندگان مردم  تشکر کرد و افزود: شما منتخبین مردم به واسطه این نمایندگی از مردم، باید خدمتگذار بی دریغ برای مردم باشید. چرا که مردم براساس  ملاک ها و معیارهایی که برای خود داشته اند، شما را برای خدمت انتخاب کرده اند.

امام جمعه شهر بجنورد، شورای اسلامی شهر بجنورد را شورایی پویا، فعال و با تحرک عنوان کرد و گفت: بیان دیدگاه ها و نگرانی ها و دغدغه های اعضای شورای اسلامی شهر، بیان گر احساس مسئولیت در برابر مردم است.     

وی همچنین گفت: اعضای شورای شهر با توجه به اینکه هر کدام از زاویه نگاه خود و تخصص خود به مسائل و پیشرفت مدیریت شهری می اندیشد که لازمه به نتیجه رساندن این افکار، شور و مشورت است تا بتوانند با سلایق مختلف، نظرات اصلاحی و کارشناسی علمی و عملی را در طرح ها و پروژه به کار گیرند.

وی فعالیت مهم و اثر گذار شورای شهر را در سه اصل، قابل توجه دانست: 1- توجه به فضاسازی فرهنگی شهر، 2- توجه به زیباسازی شهری، 3- توجه به روان سازی کار مردم

امام جمعه شهر بجنورد تاکید کرد اگر این سه اصل مورد توجه قرار گیرد، مطمئناً رضایت شهر و شهروند حاصل می شود. چرا که وقتی با ایجاد فضاسازی فرهنگی در شهر به ویژه در ورودی و خروجی های شهر، قطعاً این اقدامات تاثیرات بسیار مثبتی در نگاه اول برای هر بیننده و یا بازدیدکننده از شهرالقاء می کند. چرا که ایجاد این فضا با مخاطب ارتباط برقرار می کند و به نوعی معرف ارزشهای اسلامی، معماری، تاریخی و فرهنگی شهر می باشد.

وی تاکید کرد، این فعالیت ها می بایست همه جوانب را در نظر گرفت و با یک ظرافت خاص هنری، اقدام کرد تا تاثیرگذار باشد. وی همچنین زیباسازی شهر را بسیار مهم خواند و گفت: انسان ذاتاً زیبایی را دوست و جذب آن می شود و زیباسازی منظر شهری در مردم نشاط و شادابی و پویایی می آفریند و تنبلی را از جامعه می زداید. وی یادآور شد زیباسازی منظر شهری باید به گونه ای باشد، که فضاهای شهری با مردم حرف بزند و هنر آئینی را به مردم بشناسد و لازم نباشد ما برای مردم از زیباسازی حرف بزنیم.

حجة الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه ما باید در کارهای زیربنایی، باقیات و صالحات از خودمان بجا گذاریم. وی همچنین روان سازی کار مردم را یکی از مهمترین کارها و اقدامات شورای شهر عنوان کرد. امام جمعه شهر تاکید کرد باید هنر شورا این باشد که هفت خوان ها را کم کند و سرعت گیرها و موانع  را از سر راه مردم بردارد و برای مردم گره گشایی کند. وی با اشاره به اینکه بعضی از قوانین دست و پاگیر را که درشرایط فعلی کارایی خود را از دست داده، اصلاح کنند و به طوری که شورا و در فعالیت های دوره ای خود، کارهای شاخص خود را به مردم معرفی کند و مدیریت کلان شهری را به صورت ریلی انجام داده نه خدای ناکرده دیمی و افزود: کارها باید به گونه ای باشد که اگر افرادی بعد از این به شوراها آمدند، ریل گذاری خدمت را بتوانند ادامه دهند. وی پرهیز از انجام کارها به صورت سلیقه ای را یکی از آسیب های جدی در مدیریت شهری عنوان کرد.

امام جمعه شهر بجنورد، با بیان اینکه شعار من همه با هم، نه همه با من است و بر این شعار هم پایبند هستم، اظهار داشت: وجود سلایق مختلف سیاسی نیز در جامعه طبیعی و در جای خود محفوظ است و نباید این سلایق مانع وحدت  و همدلی بین مردم شود، بلکه وجود همین اختلاف سلایق در بعضی موارد باعث پویایی جامعه شده و آنچه در این میان مهم است شور و مشورت و همفکری و استفاده از تمامی نظرات تا رسیدن به یک هدف غایی است که همانا حفظ و اقتدار نظام است، برسیم.

وی در پایان تاکید کرد ما باید از سخنرانی کم کنیم و بیشتر عمل کنیم.

  

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت