امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

باید از تخریب باغ‌های بجنورد جلوگیری شود

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی بجنورد نسبت به افزایش تخریب باغ‌های این شهر برای ساخت واحدهای مسکونی هشدار داد و گفت: اکنون آواز پرندگان در شهر کمتر شنیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید اسماعیل سیدی صبح امروز در نشست با تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: برخی از افراد سودجو با خرید و تفکیک باغ‌ها در راستای منافع خود حرکت کرده و به شهر آسیب وارد می‌کنند.

وی با اشاره به روند تخریب باغ‌ها و تبدیل آن به واحدهای مسکونی گفت: به همین دلیل صدای آواز بلبل و پرندگان در شهر کمتر شنیده می‌شود و با ادامه این وضعیت به طور حتم تا چند سال آینده هیچ باغی در شهر نخواهیم داشت.

سیدی با تاکید بر اینکه باید به فکر آینده شهر بود، تصریح کرد: تخریب باغ‌ها سبب آلودگی هوا، ترافیک و ... خواهد شد.

وی با انتقاد از تفکیک اراضی و باغات در این شهر گفت: این اقدام سبب وارد شدن هزینه‌های زیادی به شهر و شهروندان شده از این رو لازم است تا در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی بجنورد افزود: به طور حتم آیندگان در مورد تصمیمات شورای شهر در این زمینه و سایر بخش‌ها قضاوت خواهد کرد لذا نباید در این زمینه کوتاه آمد.

به گزارش فارس، دیگر عضو شورای اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت این شهر در حواشی سکونت دارند بر رسیدگی به این مناطق تاکید کرد.

جمشید گریوانی اظهار کرد:‌ اکنون ساکنان در این مناطق با مشکلات زیادی مواجه بوده از این رو باید توجه بیشتری به این حواشی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری مهر به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل شده است، بر افزایش خدمات در این مناطق تاکید کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی بجنورد نیز خواستار تمهیداتی به منظور جلوگیری از تمرکز مراکز تجاری و خدماتی در مرکز این شهر شد.

ابراهیم امانی گفت:‌ اکنون به خاطر ساخت پاساژ و مراکز مختلف ترافیک زیادی در این شهر ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود:‌ اکنون در بسیاری از شهرها این موضوع به این سمت هدایت می‌شود تا از مشکلات ترافیکی و اجتماعی ناشی از تمرکز این مراکز در شهرها و در یک منطقه خاص کاسته شود.   انتهای پیام/خ۲۰

 

 

گروه استانها / حوزه خراسان شمالی             91/05/11 - 10:16           شماره: 13910511000207

 

 

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت