امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

سرریز آب های خانگی، بهداشت عمومی و خدمات شهری را به مخاطره انداخته است

 

عضو کمیسیون بهداشت شورای شهر بجنورد در گفت و گو با برنا:

سرریز آب های خانگی، بهداشت عمومی و خدمات شهری را به مخاطره انداخته است

 

سید اسماعیل سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی با بیان اینکه یک سوم ‌جمعیت شهر بجنورد در مناطق سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند، رهاسازی سرریز آب‌های خانگی به معابر همچنین بی توجهی به تفکیک زباله‌های خشک از تر و عدم رعایت زمان گذاشتن به موقع زباله‌ها در جلوی درب را از مهم‌ترین مشکلات بهداشت عمومی این مناطق برشمرد.

وی با تاکید بر این نکته که همکاری و توجه لازم شهروندان برای حفظ بهداشت عمومی شهر بسیاری ضروری است، خاطر نشان کرد: سرریز آب‌های خانگی علاوه بر اینکه بهداشت عمومی را به مخاطره انداخته است، موجب شده تا به آسفالت معابر نیز خسارت وارد شود. 
این مسئول در ادامه در مورد جمع آوری زباله‌ها عنوان کرد: زباله‌ها ساعت 23 نیمه شب جمع آوری می‌شوند، این در حالی است که شماری از شهروندان به‌ویژه شماری از شهروندان مناطق سکونتگاه‌های غیر رسمی نسبت به گذاشتن به موقع زباله‌ها در جلوی درب بی توجهی می‌کنند.

وی افزود: عدم رعایت این نکته موجب شده است تا زباله‌ها دزدها، کیسه‌های زباله را پاره کنند و این مشکل بهداشت عمومی شهر را به خطر ‌اندازد.

وی همچنین بر تفکیک زباله‌های تر از خشک از سوی شهروندان بسیار تاکید کرد و گفت: این جداسازی موجب می‌شود تا تبدیل این ضایعات به مواد بازیافتی از جمله کود در کارخانه کمپوست استان سهل‌تر انجام شود.

با این وجود، سیدی در خاتمه تاکید کرد: کمیسیون بهداشت شورای شهر بجنورد اکیپی را با همکاری شماری از سازمان‌های اجرایی استان به منظور برخورد با متخلفانی که سلامت عمومی شهر را به خطر می‌اندازند را تشکیل داده است که در صورت مشاهده تخلفات یاد شده در مرحله نخست به خاطیان تذکر داده می‌شود.

وی گفت: در صورتیکه تخلف رهاسازی آب‌های خانگی به معابر از سوی خاطیان ادامه یابد، انشعاب آن‌ها قطع می‌شود.

 

خبرگزای برنا، 91/12/22

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت