امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

حقوق كارگران قبل از مدیران شهرداری بجنورد واریز می‌شود

براساس موافقت اعضای شورای اسلامی بجنورد حقوق کارگران قبل از مدیران شهرداری بجنورد واریز می‌شود

اعضای شورای اسلامی بجنورد برای رفع مشکلات تأخیر در پرداخت حقوق ماهانه کارگران، موافقت کردند تا از این پس حقوق این قشر در اولویت پرداخت قرار گرفته و پیش از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر واریز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی عصر امروز در نشست شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارگرانی در شهرداری هستند که هنوز 6 ماه است که حقوق معوقه خود را دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: آنها طی مراجعات خود به شورا در این خصوص گلایه‌های خود را مطرح کردند.

جمشید گریوانی با تأکید بر اینکه این شایسته نیست که مدیر و کارمندی در شهرداری سر ماه حقوق خود را دریافت کند، اما کارگری در همان شهرداری ماه‌ها است که به خاطر تأخیر در پرداخت‌ها نزد خانواده خود شرمنده می‌ماند، ادامه داد: لازم است تا در روال پرداخت حقوق‌ها در شهرداری تجدید نظر شده و فکری به حال کارگران این مجموعه که البته کم هم نیستند، بشود.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد با اعلام موافقت نسبت به این مهم، گفت: به شخصه رضایت دارم تا حتی 6 ماه حقوق خود را برای پرداخت حقوق کارگران دریافت نکنم.

سید جلیل کشمیری، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری را شایسته ندانست و بیان داشت: البته به این هم اعتقاد ندارم تا اینگونه حرکت‌ها که وظیفه شورای شهر بوده است، بزرگ‌نمایی شود، چراکه از ارزش اینگونه حرکت‌های شورا کاسته خواهد شد.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد نیز در این باره به اظهار نظر پرداخت و گفت: مقرر بود تا شهردار سابق، نخست حقوق کارگران را پرداخت کند ، اما به دلیل سیستم حاکم بر شهرداری عملاً اینگونه نشد.

حسین پیلتن از کارگران شهرداری به عنوان قشر زحمتکش یاد کرد و بیان داشت: باید در اولویت پرداخت‌های حقوق شهرداری، کارگران دیده شوند و در اولویت پرداخت‌ها قرار بگیرند.

وی همچنین به میزان دیون شهرداری به دستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بخش مهمی از این دیون مربوط به تأمین اجتماعی بابت بیمه کارکنان و جرائم است.

این عضو شورای اسلامی بجنورد، بدهی شهرداری به شرکت‌های خدمات‌رسان چون برق را برشمرد و اذعان داشت: باید برای پرداخت این بدهی‌ها به این ادارات در قالب‌های مختلف تدبیر شود.

به گزارش فارس؛ در این نشست مقرر شد تا با توجه به موافقت اعضای شورای اسلامی بجنورد، از این پس کارگران با اولویت کارگران شرکتی، قراردادی و تأمین اجتماعی حقوق خود را زودتر از کارکنان، مدیران شهرداری و همچنین اعضای شورای اسلامی این شهر دریافت کنند.

ارائه توافقاتی چند از سوی شهرداری با تنی چند از مالکان نیز در این نشست مطرح که به دلایل ایراد اعضا نسبت به میزان کارشناسی‌ها مقرر شد در شهرداری بررسی و پس از تأمین نظر اعضا در صحن شورای اسلامی بجنورد به رای گذاشته شود. انتهای پیام/63002/ذ30

خبرگزاری فارس، 92/11/1

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت