امروز : چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

كارخانه كمپوست بجنورد با موافقت استانداری جانمایی شده است

 

عضو شورای اسلامی بجنورد:

کارخانه کمپوست بجنورد با موافقت استانداری جانمایی شده است

 

عضو شورای اسلامی بجنورد گفت: جانمایی محل فعلی کارخانه کمپوست بجنورد با موافقت مسئولان پیشین استانداری جانمایی شده است.

جمشید گریوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه جانمایی محل فعلی کارخانه کمپوست بجنورد با موافقت مسئولان پیشین استانداری جانمایی شده است، اظهار کرد: دفتر فنی استانداری و همچنین معاونت وقت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در این زمینه نظر مساعد داشته و با این محل موافقت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه قبلاً هیچ‌گونه مخالفتی از سوی دستگاه‌های مرتبط با محل فعلی کمپوست بجنورد نشده است، تصریح کرد: اینکه تقصیر جانمایی این کارخانه پس از چندین سال به این دستگاه یا آن دستگاه انداخته شود، شایسته نیست.

گریوانی در عین حال با اشاره به برخی تصمیم گیری‌ها برای جا‌به‌جایی این کارخانه، نسبت به هرگونه همکاری شهرداری و شورای شهر در این ارتباط اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، کارخانه کمپوست بجنورد در 25 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

این کارخانه ماه گذشته مورد بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار خراسان شمالی قرار گرفته که برخی ایرادات نسبت به جانمایی محل فعالیت این کارخانه مطرح شد.

استاندار خراسان شمالی هم در نشستی ضمن تاکید بر جانمایی جدید برای این کارخانه، از نقطه یابی این محل برای احداث کمپوست گلایه کرده بود.

به گزارش فارس، ماه گذشته نیز اهالی چهار روستای حوالی کارخانه بیوکمپوست بجنورد از آنچه که به عنوان آلودگی محیط اطراف روستا به خاطر فعالیت این واحد عنوان کردند، از انتقال زباله‌های بجنورد به این کارخانه ممانعت کردند.

چهار شهرداری خراسان‌شمالی در کارخانه کمپوست بجنورد که تیرماه امسال توسط وزیر کشور افتتاح شد، مشارکت دارند.

4 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی شهرداری‌های استان و 35 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای اجرای این پروژه صرف شده است.

بنا به اعلام مسئولان این واحد، ظرفیت بازیافت زباله در کمپوست بجنورد روزانه 250 تن زباله است، که با بازیافت زباله در این واحد سالانه از تخریب سه هکتار زمین برای دفن زباله جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از ورود سالانه 33 میلیون لیتر شیرآبه زباله‌ها از جمله مزیت‌های راه‌اندازی این کارخانه در بجنورد عنوان شده است.

این واحد به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کمپوست شمال شرق کشور بوده که به روش ویندرو فعالیت دارد.

هم اکنون آموزش‌های تفکیک زباله و جمع آوری زباله خشک شهروندان از سوی سازمان مدیریت پسماند استان در حال انجام است.    انتهای پیام/63002/ح30/گ1003

 

خبرگزاری فارس، 91/12/1

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت