امروز : جمعه, 07 اردیبهشت 1403

تصویب شورای اسلامی شهر، واگذاری زمین رایگان توسط شهرداری، اما ...

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر:
همانطور که اطلاع دارید کتابخانه ها به عنوان یک بانک اطلاعات علمی در مجامع شهری بسیار موثر و مفید می باشند.  باایجاد کتابخانه ها، محیط های بسیار امن و آرامش بخشی هم به لحاظ مطالعه و هم به لحاظ استفاده از منابع بسیار غنی و علمی از آن می توان به عنوان یک پایگاه داده نام برد.
در این راستا، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، با توجه به اهمیت موضوع درخواست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ، مبنی بر واگذاری زمین رایگان ،برای احداث اماکن فرهنگی از جمله کتابخانه ها در کوتاهترین زمان تصویب، به شهرداری ابلاغ کرده و شهرداری نیز در نهایت همکاری و مساعدت در اسرع وقت زمین های مورد نظر را در اختیار اداره کل فرهنگ قرار داد.
پس از تحویل زمین، مقرر شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان براساس اعتبارات دولتی که به زمین های فوق اختصاص پیدا کرده بود نسبت به احداث و بهره برداری از آن در مدت زمان تعیین شده، اقدام کند. اما متاسفانه با گذشت چندین سال، مردم همچنان شاهد نا تمام بودن پروژه های فرهنگی (کتابخانه ها) در شهر هستند، این در حالی است که جانمایی عرصه های فوق در یکی از مهمترین موقعیت های شهری قرار گرفته است. امروز شهروندان حق دارند که در موارد زیر به دنبال پاسخ سئوالات خود در اجرای کندی آن ها از مسئولان فرهنگی و همچنین نمایندگان خود باشند.
1- کتابخانه مرکزی در ادامه خیابان نادر 
2- حاشیه 62 متری جنوب شهر پارک دوبرار 
3- و ...
سئوال این جاست که چرا باید پروژه ای که از اعتبارات دولتی استفاده می کند، تا این اندازه با تاخیر انجام می شود؟ در این میان  چه کسی مقصر است؟ شورای اسلامی شهر که مصوب کرده، شهرداری که زمین را رایگان واگذار کرده است؟ اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی یا اداره کل امور کتابخانه هاست که پروژه را به بهره برداری نرسانده، یا مقصر دولت است که اعتبارات را تخصیص نداده؟
کاش می شد به همان سرعت که زمین واگذار شد به همان سرعت نیز پروژه به بهره برداری می رسید و در اختیار شهروندان قرار می گرفت.

 

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت