امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

جا به جایی كارخانه بازیافت زباله بجنورد مخاطرات بهداشتی به دنبال دارد

 

رئيس کميسيون بهداشت شوراي شهر بجنورد:

جا به جايي کارخانه بازيافت زباله بجنورد مخاطرات بهداشتي به دنبال دارد

 

جا به جايي کارخانه بازيافت زباله بجنورد مخاطرات بهداشتي به دنبال دارد.

رئيس کميسيون بهداشت شوراي شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام اين خبر گفت: با تعطيلي کارخانه بازيافت زباله، زباله ها دوباره در کوهستان باباموسي تلنبار مي شود و اين امر مخاطرات بهداشتي را که رفع شده بود، دوباره ايجاد خواهد کرد.

«سيداسماعيل سيدي» افزود: در جانمايي قبلي کارخانه بازيافت هم ضوابط رعايت شده بود و اکنون نيز تنها مشکل کارخانه، خرابي و نقص در دستگاه هواده اين کارخانه است که موجب شده است زباله هاي فسادپذير تخمير و بوي بد ايجاد کند.

وي يادآور شد: با رفع نقص اين دستگاه بوي بد زباله هاي فسادپذير از بين مي رود در حالي که اگر بخواهيم کارخانه بازيافت زباله را منتقل کنيم فقط براي آماده سازي سايت جديد ميلياردها ريال هزينه بايد صرف شود.

وي گفت: براي آماده سازي سايت قبلي 20 ميليارد ريال هزينه صرف شد و اکنون بايد 3 برابر اين هزينه به علاوه هزينه انتقال دستگاه ها را که 10 ميليارد ريال مي شود، تأمين کنيم.

وي بيان کرد: کارشناسان نيز به اين نتيجه رسيده اند که در شرايط فعلي جا به جايي کارخانه لازم نيست و با بهسازي و آموزش کارکنان مي توان از کارخانه در محل فعلي نيز بهره برداري کرد.

«سيدي» با تأکيد بر سرعت بخشيدن نسبت به بهره برداري مجدد از کارخانه گفت: اگر کارخانه راه اندازي نشود مجبور مي شويم ايستگاه موقت دپوي زباله در حاشيه جاده علي آباد را که تعطيل شده بود، دوباره راه اندازي کنيم و اين امر اعتراض اهالي روستاهاي علي آباد، لنگر و ساکنان گلستان شهر را در پي دارد.

 

خراسان شمالي - مورخ دوشنبه 1392/01/26 شماره انتشار 18378

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت