امروز : پنج شنبه, 06 اردیبهشت 1403

آلودگی بجنورد كمتر از شهرهای صنعتی نیست

سخنگوی شورای اسلامی بجنورد با اشاره به وضعیت خاص این شهر به لحاظ آلودگی گفت: اکنون آلودگی بجنورد کمتر از شهرهای صنعتی نیست.

به گزارش فارس از بجنورد، سید محمد لنگری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه روزه دود غلیظی از این شهر به خاطر وضعیت بجنورد بلند شده که مشکلات جدی برای مردم ایجاد شده است.

وی قرار گرفتن بجنورد در منطقه‌ای کاسه‌ای شکل را برشمرد و افزود: فعالیت سنگ شکن‌ها در اطراف این شهر و همچنین واحدهای صنعتی آن را به عنوان یکی از شهرهای آسیب پذیر در مقابل آلودگی تبدیل کرده است.

لنگری با تاکید بر اینکه سنگ شکن‌ها باید از پیرامون شهر خارج شوند، گفت: لازم است تا این واحدها به محدوده‌ای دورتر از شهر انتقال یابند.

* ایجاد بوستان‌های محلی به عنوان آسپرین برای آلودگی بجنورد

لنگری یکی از اقدامات شورای اسلامی بجنورد طی چند سال گذشته را مصوبات ساخت بوستان‌ها در سطح این شهر عنوان کرد و گفت: البته این بوستان‌ها به مثابه آسپرین برای مقابله با آلودگی عمل می‌کند. وی اظهار کرد: صرفاً طی 6 سال گذشته افزون بر 20 پارک محلی در سطح محلات بجنورد ایجاد شده است. سخنگوی شورای اسلامی بجنورد مساحت فضاهای سبز این شهر را افزون بر 13 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: توسعه جنگل کاری در بوستان‌های این شهر نیز انجام شده است. وی اتصال فضای سبز بوستان بش قارداش به تپه حمزانلو را از مهمترین برنامه‌های شهرداری برشمرد و افزود: البته این منوط به همکاری اداره کل راه و شهرسازی است.

* بازگشایی خیابان نادر ترافیک را در بجنورد روان کرد

سخنگوی شورای اسلامی بجنورد یکی از مهمترین اقدامات این شورا را پیگیری برای بازگشایی خیابان نادر برشمرد و گفت: اکنون بازگشایی این خیابان از داخل پادگان باعث روان شدن ترافیک شده است. وی افزود: موضوع انتقال پادگان بجنورد و بازگشایی معابر از 12 سال گذشته پیگیری و تاکنون مکاتبات فراوانی در این زمینه انجام شده است.

لنگری تصریح کرد: اکنون کار انتقال این پادگان به خارج از شهر به تدریج در حال انجام بوده و ما از این اقدام ارتش جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم.

*واگذاری  2 ساختمان استانداری به شهرداری بجنورد‌

رئیس شورای اسلامی بجنورد همچنین نتایج مربوط به انجام تعهدات از سوی استانداری خراسان شمالی در مورد واگذاری پایانه مسافربری را بر شمرد و گفت: در این ارتباط مقرر شد تا استانداری به تعهدات عمل کند که واگذاری دو ساختمان استانداری به شهرداری در این راستا انجام می‌شود. لنگری بیان داشت: با توجه به اینکه حقوق مردم این شهر در مورد توافق نامه واگذاری پایانه مسافربری بجنورد مطرح بوده از این رو به خاطر تحقق توافق نامه ناچاراً به شکایت متوسل شده‌ایم. وی گفت: بر همین اساس در نشستی که با حضور نماینده استانداری و شهردار برگزار شد، مقرر شد تا ساختمان شماره یک و دو استانداری پس از تخلیه و نقل مکان به ساختمان جدید استانداری به شهرداری واگذار شود.

لنگری یادآور شد: البته تا زمان ساخت پایانه مسافربری جدید بجنورد نیز این پایانه در محل کنونی که در پشت ساختمان جدید استانداری قرار داشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/63002/ش40/پ3003

خبرگزاری فارس، 92/2/24

 

    File engine/modules/prostats.php not found.
طراحی، اجرا و پشتیبانی: سفارش دات نت